Elektromobilių įkrovimo infrastruktūros vystytoja „Eleport“ atidarė didžiausią įkrovimo parką Baltijos šalyse. Pačiame Kauno centre – „Akropolio“ prekybos centre – pradėjo veikti 20 pirmojo etapo metu įrengtų stotelių, leidžiančių vienu metu įkrauti iki 40 elektromobilių. Supažindinant vartotojus su šiuolaikiška įranga, pirmąsias dvi savaites, iki gegužės 17 d., Kauno „Akropolyje“ įkrovimo paslaugos bus nemokamos. „Eleport“ čia planuoja įrengti dar 20 įkrovimo stotelių, o bendra įmonės investicijų sumą į šį projektą sieks beveik 1 mln. eurų.
„Naujasis įkrovimo parkas išsiskiria savo dydžiu, tačiau įvertinus transporto srautus, Kauno „Akropolio“ stovėjimo aikštelės užimtumą ir elektromobilių skaičiaus augimo dinamiką, galima numatyti, kad net ir tokio pajėgumo užteks ne ilgesniam nei 5-6 metų laikotarpiui. Būtent todėl iš anksto planuojame ir tolimesnę plėtrą – norime užtikrinti, kad augant elektromobilių skaičiui tiek patys kauniečiai, tiek ir miesto svečiai galėtų patogiai naudotis naujuoju įkrovimo parku. Siekiame, kad dėl aukščiausios paslaugų kokybės, patogaus įkrovimo be eilių ir nerimo dėl laisvų vietų, naujasis įkrovimo parkas taptų elektromobilių įkrovimo infrastruktūros etalonu ir viena dažniausiai elektromobilių vairuotojų lankomų vietų visoje šalyje“, – komentuoja „Eleport“ vadovas Lietuvoje ir Baltijos šalyse Kazys Pupinis.
„Elektromobilių vairuotojų klubas Lietuvoje nėra didelis ir jis privalo plėstis. Per du metus elektromobilių skaičius Lietuvos keliuose išaugo 50 proc., tačiau žiūrint į absoliučius skaičius, tai vis dar yra niša. Esu įsitikinęs, kad dėka tokių infrastruktūros projektų, tas klubas plėsis ir motyvacija sėsti į elektromobilius tik kils. Tam reikalingas ir verslo, ir valstybės įdirbis. Ačiū „Eleport“ už to vystymą ir dialogo kūrimą tarp įvairių suinteresuotųjų grupių. Noriu, kad už dar dviejų metų matytume ne tik 50 proc. augimą, o kad naujų Lietuvoje nuperkamų elektromobilių būtų registruojama daugiau nei vidaus degimo varikliais varomų transporto priemonių“, – kalba eurokomisaras Virginijus Sinkevičius.
Kauno miesto centre ir jo apylinkėse iki šiol buvo juntamas viešųjų įkrovimo stotelių trūkumas. 20 lėtojo ir greitojo įkrovimo stotelių Kauno „Akropolio“ aikštelėje įrengusi Estijos įmonė gerokai praplėtė elektromobilių vairuotojų pasirinkimo galimybes. Pirmojo plėtros etapo metu įrengta 12 nuolatinės (DC) ir 8 kintamosios (AC) srovės stotelių, dar tiek pat kroviklių planuojama įrengti antrojo plėtros etapo metu. Baigus antrąjį etapą, vienu metu čia bus galima krauti iki 80 elektromobilių.
„Stebėdami spartų elektromobilių augimą, siekiame atliepti šį poreikį. Patogi elektromobilių infrastruktūra tampa vis aktualesnė mūsų lankytojams ir drauge yra indėlis į tvaresnį susisiekimą, keliantį mažiau taršos ir triukšmo. Būdamas traukos objektu itin patogioje centrinėje lokacijoje, prie vienos pagrindinių miesto transporto arterijų, Kauno „Akropolis“ yra ideali vieta šiam ambicingam projektui, kuris, neabejoju, prisidės prie žaliosios transformacijos ne tik Kaune, bet ir Lietuvoje“, – sako Brigita Kuodytė, Kauno „Akropolio“ valdytoja.
Įkrovimo pajėgumus planuoja padvigubinti
Įgyvendinant pirmąjį etapą stotelės įrengtos keturiose skirtingose Kauno „Akropolio“ aikštelės vietose. Keturios sparčiojo įkrovimo stotelės įrengtos priešais Šv. Kryžiaus bažnyčią, dar tiek pat jų sumontuota tarp pirmojo aukšto įėjimų į pastatą, o likusios – antrajame daugiaaukštės stovėjimo aikštelės aukšte. Bendra veikiančių stotelių galia siekia 1552 kW, o didžioji dalis pajėgumų – 1200 kW – tenka sparčiojo įkrovimo įrangai. Įgyvendinus antrą etapą, bendroji įkrovimo stotelių galia viršys 3 megavatus (MW).
Kauno „Akropolio“ stovėjimo aikštelėje galima įkrauti visų prekės ženklų elektromobilius. Sparčiojo įkrovimo stotelėse naudojamos „CHAdeMO“ ir CCS, o vidutinės spartos krovikliuose – „Type2“ jungtys. Priklausomai nuo aplinkos temperatūros ir elektromobilio modelio, baterijos įkrovimas prisijungus prie greitojo įkrovimo stotelės truks nuo pusvalandžio iki pusantros valandos.
Keturiose svarbiausiose „Eleport“ rinkose – Lietuvoje, Latvijoje, Estijoje ir Lenkijoje – praėjusių metų pabaigoje jau veikė daugiau nei 500 įmonės valdomų įkrovimo taškų. Į elektromobilių tinklo vystymą šiais metais „Eleport“ ketina investuoti daugiau nei 20 mln. eurų ir per 100 mln. eurų per artimiausius kelerius metus, o Lietuvoje, Latvijoje, Estijoje ir Lenkijoje iki metų pabaigos turėtų veikti daugiau nei 1350 įmonės valdomų įkrovimo prieigų.