Elektrinių automobilių populiarumas auga. Daugelis bendrovių gamina vis daugiau būtent tokiais varikliais aprūpintų transporto priemonių, o kai kuriose šalyse jų populiarumas – itin didelis. Niekam ne naujiena ir didėjantis Kinijos gamintojų populiarumas.
Atlikus trumpą rinkos analizę balandžio 1-14 dienomis, paaiškėjo, kad elektromobilių pardavimai sudaro daugiau kaip 50 proc. visų automobilių pardavimų Kinijoje. Tai didžiulis įvykis, kuris, bent jau kai kurių analitikų teigimu, turėjo įvykti ne anksčiau kaip 2028 metais.
Svarbu pažymėti, kad Kinijoje į elektromobilių apibrėžimas patenka į „naujos energijos transporto priemonių“ sąvoką, kuri apima ne tik EV, bet ir PHEV bei EREV. Kaip bebūtų, iš visų 516 tūkst. automobilių, parduotų nuo balandžio pradžios iki vidurio, NEV sudarė 260 tūkst. vienetų, t. y. 32 proc. daugiau nei prieš metus ir 2 proc. daugiau nei mėnesiu anksčiau.
Tačiau bendras transporto priemonių pardavimas šalyje sumažėjo, o tai reiškia, kad ypač smarkiai smuko vidaus degimo varikliais aprūpintų automobilių pardavimai. Bendri pardavimai šalyje sumažėjo net 11 proc.
Be abejo, šios dvi savaitės yra mažytis laikotarpis per visus 2024 metus, todėl teks palaukti ir pažiūrėti, kiek ilgai NEV automobiliai išlaikys savo augimą. Kinijos lengvųjų automobilių federacija prognozavo, kad šiais metais jų skverbtis sieks 40 proc., tačiau jau dabar galima susidaryti įspūdį, kad perėjimo tempai buvo vertinami ne itin tiksliai.
Verta paminėti, jog mažėjančius automobilių su vidaus degimo varikliais pardavimus fiksuoja daugelis vietinių gamintojų. „SAIC GM“ pardavimai sumažėjo 14,5 proc., „GAC Honda“ – 13,7 proc., o „SAIC Volkswagen“ – 8 proc. Net geriausiai parduodamų automobilių su vidaus degalų varikliais pardavimai kovo mėn. sumažėjo atitinkamai 59,2 proc. ir 36,4 proc.