Japonija per ateinantį dešimtmetį planuoja pradėti eksploatuoti naują maglev – greitąjį traukinį ant magnetine pakaba „Chuo Shinkansen“, kuris važiuos greičiau nei „Formulės 1“ bolidas ir pasieks iki 500 km/val. greitį.
Pasak laikraščio „The Sun“, greitojo traukinio, kuris važinės maršrutu Tokijas-Nagoja, sukūrimo projektas kainuos 67 mlrd. svarų sterlingų.
Japonija yra greitųjų traukinių, kurių pirmasis buvo pastatytas 1964 m., gimtinė.
Pasak projekto rengėjų iš Centrinės Japonijos geležinkelių kompanijos (CJRC), didžioji dalis naujojo traukinio maršruto (86 %) bus tiesiama tuneliuose, o tai paaiškina didelę projekto kainą.
Iš pradžių tikėtasi, kad naujasis traukinys pradės važiuoti 2027 m., tačiau neseniai bendrovė paskelbė, kad projektas bus baigtas anksčiausiai 2034 m. Tačiau Japonijos žiniasklaida teigia, kad naujoji linija gali būti pradėta eksploatuoti daug anksčiau.
CJRC prezidentas Shunsuke Niwa Japonijos transporto ministerijoje vykusiame susitikime sakė, kad bendrovė negali nurodyti tikslios projekto užbaigimo datos, tačiau dės visas pastangas, kad maglevas būtų paleistas „kuo greičiau“.
Projekto įgyvendinimas buvo atidėtas dėl aplinkosaugininkų pasipriešinimo, nes maršrutas eina per Minami-Alpes nacionalinį parką, kuriam suteiktas biosferos rezervato statusas.
Laikui įtakos turi ir didelis tunelių tiesimo darbo intensyvumas. Vienas iš tunelių drieksis po Japonijos Pietų Alpėmis, todėl jis bus giliausias kada nors šalyje nutiestas tunelis.