Elektrinės transporto priemonės galėtų būti transporto ateitimi, tačiau pirmiausia, reikėtų ženkliai pagerinti baterijų ilgaamžiškumą, norint teigti, kad tokie modeliai būtų patvaresni nei vidaus degimo varikliais aprūpinti automobiliai.
Kinijos automobilių pramonės milžinui GAC priklausanti kompanija „Hyper“ neseniai vykusiame renginyje pristatė savo kietosios būsenos baterijos technologiją. Iki 2026 metų, prekės ženklas planuoja pristatyti elektromobilius su šią nauja technologija, kuri leis jiems nuvažiuoti daugiau nei 1000 kilometrų.
Kietosios būsenos baterijos yra mažiau linkusios perkaisti, mažiau degios, o laikui bėgant, jos geriau išlaiko talpą. Visų svarbiausia, jos turi kur kas aukštesnį energijos tankį, kuris suteikia daugiau talpos tai pačiai apimčiai ir svoriui.
Bendrovė GAC tvirtina, kad jos gaminamų baterijų tankis viršija 400 Wh/kg, o tai yra 50 proc. daugiau, lyginant su geriausiomis šių dienų skystųjų ličio jonų baterijomis. Tad jei pavyzdžiu imame modelį „Tesla Model 3“ ir jo 82 kWh bateriją, teoriškai galėtume turėti tokio paties dydžio bateriją, tačiau su daugiau nei 120 kWh talpos, o tai reikšmingai padidintų nuvažiuojamą atstumą.
Kietosios būsenos baterijų masinė gamyba, kol kas nepralaužiama gamintojų mįslė, todėl bendrovė GAC šiame kelyje vis dar susiduria su iššūkiais. Tačiau jei įmonė pasieks savo išsikeltus tikslus elektromobilių gamyboje, tai bus dar vienas didžiulis šuolis į priekį. Kitos Kinijos automobilių gamintojos kaip „Nio“ ir „IM Motors“ taip pat itin domisi kietosios būsenos baterijų technologija, todėl belieka tikėtis, kad kuri nors gamintoja pagaliau įveiks šį iššūkį.