Pasiruoškite naujiems elektriniams automobiliams, su kuriais nuvažiuosite toliau nei bet kada! Žinoma, toks skambus šūkis tinka, tik jei tikite kiekvienu spaudos pranešimu.
Kietosios būsenos baterijų startuolis Kinijoje „Talent New Energy“ tvirtina pakėlęs kartelę su savo įspūdinga naująja baterija. Įsivaizduokite kelionę pirmyn iš Los Andželo į San Franciską ir atgal, vos vienu įkrovimu. Ši baterija galėtų tai padaryti. Skamba įspūdingai, tiesa?
Bendrovės „Talent New Agency“ inovatyvi ličio baterija, gali pasigirti 720Wh/kg energijos tankiu. Tai net dvigubai daugiau energijos tankio, nei dabartinių, pirmaujančių elektromobilių baterijų rinkoje. Didesnis energijos tankis lemia, tai, kad jos yra mažesnės, o lengvesnės baterijos gali įkrauti elektromobilius nukeliauti dvigubai daugiau atstumo.
Lyginant su dabartiniais rinkos lyderiais, toks proveržis yra itin įspūdingas. Pavyzdžiui, „Nio“ 150 kWh pusiau kietosios būsenos baterijų paketas yra 360 Wh/kg talpos. Bendrovė „Talent New Energy“ su savo dvigubą tankį turinčia baterija, žada elektromobiliams reikšmingą galimybių plėtrą.
Taigi, kas yra kietosios būsenos baterija ir kuo ji kitokia? Dabartiniai elektromobiliai gaminami su ličio jonų baterijomis, kur energija yra kaupiama skysto elektrolito pavidalu. Tuo tarpu kietosios būsenos baterijos pakeičia skystį kietąja medžiaga. Toks pakeitimas žada daugiau privalumų, nei turi tradicinės ličio jonų baterijos. Tikimasi, kad kietosios būsenos baterijos suteiks ilgesnį nuvažiuojamą atstumą. Taip pat, atsižvelgiant į šiuolaikinių technologijų saugumą – jos bus mažiau linkusios perkaisti ar užsidegti.
Tačiau tai ne vien tik apie nuvažiuojamą atstumą. Įsivaizduokite elektromobilio bateriją, kuri gali pasikrauti greičiau, nei pripildote savo kuro baką. „Talent New Energy“ naujovė užsimena kaip tik apie tokią galimybę.
Kietosios būsenos baterijų rinkoje, „Talent New Energy“ yra viena iš daugelio žaidėjų. Tačiau vienareikšmiškai keliauja dideliais šuoliais į priekį. Toks technologijos proveržis žada elektromobiliams didesnį patogumą ir praktiškumą, kurie galėtų paskatinti perėjimą nuo benzinu varomų automobilių.
Taigi, sėkmės paslaptis. Ši neabejotinai įspūdinga inovacija yra vis dar prototipo stadijoje, o tokių prototipų aplink daug. Ir nors taikomasi į ateitį, kurioje elektrinės transporto priemonės gali tapti ilgo atstumo kelionių pasirinkimu, tačiau kol kas konkrečios datos tokiai technologijai nėra. Kad ir kaip norėtume atsisveikinti su trumpu nuvažiuojamu atstumu, ilgais įkrovimo sustojimais ir didelėmis, erdvę naudojančiomis baterijomis, kol kas turime apsišarvuoti kantrybe.
Elektromobilių baterijos, neabejotinai tobulėja. Per pastaruosius 10 metų, technologija milžiniškai išsivystė. Veikianti kietosios būsenos baterija yra maža, suteikia ilgesnį nuvažiuojamą atstumą ir yra įperkama – tačiau tuo pačiu metu nepasiekiama kaip sniegas Sidnėjuje per Kalėdas. Tipiškas pavyzdys – „Nio“ kietosios būsenos 150 kWh baterijos pakuotė suteikia „ET7“ + 1046 kilometrų atstumą, tačiau kainuoja tiek pat kiek ir visas „Nio ET5“. Taigi, laukia ilgas kelias, bet kelionė jau prasidėjo.