„Sierra Space“ pristatė naują radikalią krovinių pristatymo iš Žemės orbitos koncepciją – tikimasi, kad sistema „Ghost“ padės pasiekti bet kurią planetos vietą vos per 90 minučių nuo prašymo gavimo.
Kūrėjai tikisi, kad „Ghost“ bus paklausus kariškiams arba žmonėms, gyvenantiems atokiose vietovėse, kur tradicinė transporto infrastruktūra nepasiekiama. „Ghost“ taip pat padės pirmosios pagalbos darbuotojams, dirbantiems nelaimių zonose.
Kosmoso operatoriai „SpaceX“ ir „Rocket Lab“, taip pat Pentagonas jau seniai nagrinėja galimybę naudoti raketas, kad būtų galima greitai pristatyti krovinius į bet kurią Žemės vietą, o „Sierra Space“ siūlo sprendimą, galintį pristatyti siuntas ten, kur nėra specialių paleidimo ar nusileidimo sąlygų.
Pagal „Ghost“ sistemą į orbitą iš anksto siunčiami transporto moduliai su atsargomis, pavyzdžiui, išgyvenimo rinkiniais, maisto daviniais, pripučiamomis valtimis ir ginklais. Orbitoje esanti platforma gali laukti iki penkerių metų, kol bus gauta komanda išsiųsti krovinį į Žemę. Gavus prašymą, variklis sulėtina transporto priemonę tiek, kad ji sulėtėtų iš orbitos ir grįžtų į Žemę. Į atmosferą patekusį krovinį nuo aukštos temperatūros apsaugo karščio skydas. Tuomet šilumos skydas pašalinamas, ir atsidaro minkštas lėtintuvas, panašus į apverstą skėtį. Dėl vairalazdės modulis „Ghost“ nusileidžia per 100 metrų nuo numatyto nusileidimo taško. Sistemos prototipas buvo sukurtas vos per 90 dienų.
„Sierra Space“ orbitinių misijų ir paslaugų viceprezidentas Erikas Daehleris teigė, kad sistema „Ghost“ gali būti keičiama į skirtingus dydžius, tačiau „aukso viduriu“ bendrovė laiko nuo 250 iki 750 kg.
„Sierra Space“ 39-ajame kasmetiniame kosmoso simpoziume Kolorado Springse pademonstravo „Ghost“ transporto priemonės bandomąjį pavyzdį. Apatinė modulio dalis buvo pažeista nusileidus per bandymus Floridoje – ten, kur kadaise nusileido NASA erdvėlaiviai.
Bandymai buvo atlikti 2024 m. vasarį: iš sraigtasparnio „Sikorsky S-76“ buvo numestos septynios transporto priemonės. Vieni nusileido su parašiutu, antri – su minkštu lėtėjimo mechanizmu, o treti turėjo išgyventi kietą nusileidimą iš 610-1220 metrų aukščio.