Elektrinių automobilių populiarumas auga. Daugelis bendrovių gamina vis daugiau būtent tokiais varikliais aprūpintų transporto priemonių, o kai kuriose šalyse jų populiarumas – itin didelis. Niekam ne naujiena ir didėjantis Kinijos gamintojų populiarumas.
Kaip pateikiama Europos Transporto ir Aplinkosaugos ataskaitoje, Kinijoje pagamintos elektrinės transporto priemonės, šiais metais sudarys beveik ketvirtadalį Europos elektromobilių rinkos – iki 19,5 proc. 2023 metais, nepaisant Europos Sąjungos apmokestinimo tokiems elektromobiliams.
Padidinus Kinijoje pagaminamų elektromobilių tarifus iki 25 proc., pabrangtų vidutinio dydžio sedanai bei visureigiai, lyginant su tokiais pačiais modeliais Europoje, tačiau nedideli visureigiai bei erdvesni automobiliai iš Kinijos išliktų pigesni, - taip savo analizėje teigia grupė.
Nurodoma, kad Kinijoje gaminamų ličio jonų baterijų kainos yra „mažiausiai 20 proc.“ žemesnės nei Europoje, kadangi Kinijos baterijų gamintojai turi pažangesnes technologijas bei geriau išvystytas tiekimo grandines.
Teigiama, kad esami tarifai, ilgai neapsaugos žymių Europos automobilių gamintojų, kadangi jų konkurentai – Kinijos gamintojai, turi ambicijų statyti gamyklas Europoje.
Grupės teigimu, kol pagrindiniais elektromobilių importuotojais Europoje praėjusiais metais buvo „Tesla“, „Dacia“ ir BMW, Kinijos gamintojai pasiruošę jau 2024 metais pasiimti 11 proc. visos Europos rinkos, o 2027 metais užimti 20 proc. rinkos dalies.
Pranešime taip pat teigiama, kad vietinių automobilių gamintojų skatinimas su elektromobilių gamyba plėstis į kitas rinkas, reguliuojant baterijų gamybos subsidijavimą, „ yra vienintelis būdas Europos automobilių gamintojams konkuruoti su Kinijos gamintojais“.
„Dabartiniai tarifai baterijos elementams nėra tinkami, todėl juos reikia keisti. Šiuo metu Europa, lyginant su JAV ir Kinija, turi mažiausius baterijų elementų tarifus“, teigiama grupės pranešime.