2003 m. lapkričio mėn. išleidus „Concorde“ į „pensiją“, viršgarsinės keleivinės aviacijos era nesibaigė. Jos tęsinys yra tik laiko klausimas.
Kovo 22 d. Mohavės oro ir kosmoso uoste Mohavėje, Kalifornijoje, įvyko pirmasis „Boom XB-1“ – būsimo viršgarsinio komercinio orlaivio „Overture“ prototipo – skrydis.
„Boom Supersonic“ nuotr.
JAV šiuo metu kelios privačios bendrovės ir NASA įgyvendina civilinius viršgarsinio skraidymo projektus. Nauda akivaizdi – viršgarsiniais ekologiškai saugiais komerciniais lėktuvais bus galima greičiau gabenti keleivius ir krovinius, juolab kad šiandien yra pakankamai žmonių, pasirengusių už tai mokėti.
Prototipo charakteristikos: ilgis – 19 metrų, sparnų plotis – 6 metrai. Jame sumontuoti trys GE J85-15 varikliai, išvystantys 5580 kg trauką. Skrydis įvyko 2170 metrų aukštyje 440 km/h greičiu.
Jei prototipas pasiteisins, kūrėjai toliau dirbs tobulindami jo charakteristikas, ypač siekdami padidinti greitį iki viršgarsinio.
XB-1 bus įrengta papildytosios realybės sistema, anglies kompozito korpusas ir oro įsiurbimo angos, kurios sulėtins artėjantį oro srautą iki reikiamo greičio, todėl bus galima naudoti įprastus reaktyvinius variklius.
XB-1 padės „Overture“ sukurti viršgarsinį reaktyvinį lėktuvą, skirtą vežti 80 keleivių 2030 km/h greičiu.