„BAR Technologies“ sukūrė naujoviškas laivų bures, kurios gali padaryti keliones ekologiškas, o krovinių gabenimą jūra – prieinamesnį. Laive „Pyxis Ocean“ jau sumontuota tokia burė ir net buvo atlikti pusmetį trukę bandymai jūroje.
Bandymai, kurių metu buvo perplaukti Indijos ir Ramusis vandenynai bei Šiaurės ir Pietų Atlanto vandenynai, įrodė, kad idėja pasiteisino. Tačiau šie technologiniai prietaisai nė iš tolo nepanašūs į tradicines bures, matytas senuose piratų filmuose.
Jos pagamintos iš stiklo pluošto ir plieno ir iškilusios 37,5 metro virš denio. Jų valdymas yra visiškai automatizuotas. Idėja yra ne ta, kad laivą varo vėjas, bet ta, kad esant palankiam vėjui sumažėja standartinių dyzelinių variklių apkrova. Taip sutaupoma iki 3 tonų dyzelino per dieną, o iš viso sutaupoma 14 % degalų.
„BAR Technologies“, kuriai atstovauja generalinis direktorius Johnas Cooperis, pabrėžia, kad tokių burių įrengimas krovininiuose laivuose padės ne tik sumažinti degalų sąnaudas, bet ir gerokai sumažinti toksinių medžiagų išmetimą. Tikimasi, kad tipiniame krovininiame laive įrengus tris bures, išmetamų teršalų kiekis sumažės pusantro karto. Tačiau šiam metodui įgyvendinti reikės daug darbo – mažiausiai 250 didžiųjų jūrų uostų turės užtikrinti suderinamumą su burėmis aprūpintais laivais.