Automobilių rinka kinta ir šiai dienai daugybės dėmesio susilaukia elektromobiliai. Elektriniais varikliais aprūpintos transporto priemonės tampa daugelio gamintojų prioritetu, tačiau pastaruoju metu fiksuojamas mažėjantis susidomėjimas.
Pastaruoju metu sumažėjęs pirkėjų susidomėjimas keičia ir kai kurių gamintojų planus. Viena pagrindinių priežasčių – vis dar aukštesnė elektrinių automobilių kaina. Tačiau situacija jau netrukus gali pasikeisti, skelbia „Gartner“ analitikai.
Elektromobiliai jau 2027 metais turėtų būti gerokai pigesni, o ir jų gamyba kainuos mažiau nei vidaus degimo varikliais aprūpintų modelių. Niekam ne paslaptis, jog vienas brangiausių komponentų – tai baterija, tačiau situacija po truputį keičiasi.
Didelę įtaką mažėjančioms gamybos išlaidoms daro „gigacasting“ procesas, kurio metu gamintojai kėbulo dalis gamina iš vieno metalo gabalo, užuot kruopščiai virinę ir klijavę daugybę dalių. „Tesla“ yra šio metodo pavyzdys, nes taip sutaupoma daug laiko ir pinigų.
Dabar analitikai įsitikinę, kad per kelerius ateinančius metus elektromobilių gamybos kaina gali prilygti ir net būti mažesnė už vidaus degimo varikliu varomo automobilio kainą. Tiesa, nors bendrovių išlaidos gaminant šias transporto priemones ir mažėja, tačiau tai gali tapti didžiuliu galvos skausmu tiems, kurie jas taiso.
Sudėtinga elektromobilių konstrukcija ir integruotos baterijų technologijos gali tapti didžiuliu galvos skausmu remonto dirbtuvių darbuotojams. Prognozuojama, kad jei pateksite į rimtą avariją, elektrinio automobilio remontas galimai kainuos 30 proc. daugiau nei panašaus iškastiniu kuru varomo modelio.
Reikėtų nepamiršti ir milžiniškos konkurencijos elektrinių automobilių rinkoje. Žinomi gamintojai pagaliau rimtai žiūri į elektrines technologijas, o situaciją aštrina ir itin ambicingi Kinijos bendrovių planai. Tokios kompanijos kaip BYD ar MG siūlo ganėtinai pigius modelius, kas kelia tikrą galvos skausmą seniesiems gamintojams Europoje.
Vertėtų prisiminti ir tai, jog dar ne taip seniai kai kurios bendrovės turėjo itin ambicingų planų sukurti skraidančius automobilius ar tokius, kuriems nereikėtų vairuotojo. Tačiau tokios ambicijos jau kuris laikas nukeliavo į antrą planą. Dabar daugelis akcentuojasi į gerokai paprastesnius modelius, kuriuos būtų galima parduoti už žemesnę kainą nei anksčiau. Kad itin ambicingų variantų neišvysime artimiausiu metu sako ir daugelis analitikų.
Kaip bebūtų, kol kas visa tai yra tik prognozės arba kai kurių gamintojų planai. Lenktynės dėl pirkėjų dėmesio vis dar vyksta, o finišo linijos kol kas tikrai nematyti. Ar tai švari ir įperkama automobilių ateitis, kuri mums buvo žadėta? Mums visiems dar prireiks daug kantrybės, laukiant ženkliai pigesnių elektrinių transporto priemonių.