Nepriklausoma transporto priemonių saugos organizacija „Euro NCAP“ teigia, kad 2026 m. pradžioje pradės taikyti naujas gaires, pagal kurias penkias svarbias transporto priemonės funkcijas – posūkių signalus, avarinius žibintus, priekinio stiklo valytuvus, garsinį signalą ir SOS funkcijas – reikės įjungti fiziniais valdikliais, jei automobilis nori gauti penkių žvaigždučių saugos įvertinimą.
„Pernelyg dažnas jutiklinių ekranų naudojimas yra visos pramonės problema, nes beveik visi transporto priemonių gamintojai pagrindinius valdymo elementus perkelia į centrinius jutiklinius ekranus, todėl vairuotojai turi atitraukti akis nuo kelio, o tai didina avarijų, kurių metu išsiblaškoma, riziką“, – sakė Matthew Avery, „Euro NCAP“ strateginės plėtros direktorius.
„Nauji „Euro NCAP“ bandymai, kurie bus atlikti 2026 m., paskatins gamintojus pagrindinėms funkcijoms intuityviai naudoti atskirus fizinius valdiklius, taip sumažinant nuo kelio atitrauktų akių laiką ir skatinant saugesnį vairavimą“, – pridūrė M. Avery.
NCAP bandymai yra savanoriški – ji negali priversti automobilių gamintojų ką nors daryti, tačiau daugelis bendrovių naudojasi jos įvertinimais, kad skatintų savo transporto priemonių saugą. Viena iš jų – „Tesla“, kuriai pakeitimai greičiausiai turės didžiausią poveikį. Elon Musk transporto priemonėse atsisakyta posūkių signalams naudojamų strypelių ir vietoj jų ant vairo įrengti haptiniai mygtukai – šiuo sprendimu daugelis žmonių yra nepatenkinti, o kai kurie teigia, kad jis priimtas tik siekiant sutaupyti pinigų, o ne dėl klientų patogumo.
Vis daugiau technologijų, ypač jutiklinių ekranų, atsirandančių naujuose automobiliuose, kelia daugybę nepatogumų daugeliui vairuotojų, kurie skundžiasi, kad jos blaško dėmesį ir dažniau lūžta nei tradiciniai fiziniai valdikliai.