Elektrinių automobilių populiarumas auga. Daugelis bendrovių gamina vis daugiau būtent tokiais varikliais aprūpintų transporto priemonių, o kai kuriose šalyse jų populiarumas – itin didelis. Niekam ne naujiena ir didėjantis Kinijos gamintojų populiarumas.
Kinijos automobilių gamintojai itin aktyviai skverbiasi į Europos rinką. Bendrovės ne tik siūlo vis daugiau savo elektromobilių europiečiams, tačiau ir ketina statyti gamyklas. Apie tokius planus patvirtino ir BYD, kuri ruošiasi atidaryti pirmąją savo elektromobilių gamyklą Europoje.
Elektromobilių rinkoje didėja konkurencija ne tik siūlant prieinamesnius modelius, tačiau vis dažniau pasirodo ir itin galingi modeliai. Kinijos bendrovė BYD neseniai pristatė įspūdingų savybių „Yangwang U9“ elektromobilį, kuris bus parduodamas už maždaug 220 tūkst. eurų.
BYD atstovų teigimu, naujasis superautomobilis 0-97km/val. sprintą galės įveikti vos per 2,36 sekundės. Šis elektromobilis aprūpintas keturiais elektriniais varikliais, kurie kartu gali išvystyti 1 287 arklio galių. Šis žvėriškas jėgos agregatas gali net išjudinti 2 475 kg sveriantį milžiną iki maždaug 309 km/val. maksimalaus greičio.
Nors tokie skaičiai ir atrodo įspūdingai, tačiau reikėtų nepamiršti, jog „Tesla Model S Plaid“ ar „Lucid Air Sapphire“ turi mažiau galios, bet jų maksimalus greitis yra kiek didesnis. Pasirodo, atsakymas paslėptas po naujojo „Yangwang U9“ kapotu.
Skirtingai nei dauguma superautomobilių, kuriuose naudojami įmantrūs ir brangūs cheminiai akumuliatoriai, U9 naudoja pigesnę BYD ličio geležies fosfato „Blade“ bateriją. Tik 80 kWh talpos akumuliatoriaus nuvažiuojamas atstumas nėra labai didelis - BYD teigia, kad pilnu įkrovimu bus galima įveikti apie 467 km.
Verta pastebėti, jog LFP akumuliatoriai yra ir gerokai sunkesni. Čia naudojamo baterijų paketo svoris siekia 633 kilogramus, kas yra net 150 kilogramų daugiau nei „Model S Plaid“. Naujasis „Yangwang U9“ visumoje yra 277 kg sunkesnis nei „Tesla“ sukurtas elektromobilis ir 68 kilogramais sunkesnis nei „Lucid Air Sapphire“.
BYD šį savo elektromobilį aprūpino ir įmantria reguliuojamo aukščio pakabos sistema, kuri leis važiuoti tik trimis ratais arba atlikti posūkį stovint vienoje vietoje, visai kaip „Hummer EV“. Nors tai ir įdomu, tačiau kaip dažnai savininkai iš tikrųjų naudosis šiomis funkcijomis tokiame superautomobilyje?
Naujasis „Yangwang U9“ taip pat aprūpintas autonomine parkavimosi ir „Qualcomm“ valdoma išmaniąja sistema. Automobilio viduje rasime tris ekranus bei didžiulį vairą, kuris rodo kiek atgyvenusius sprendimus, kurie nenustebins superautomobilių gerbėjų.
Kone 220 tūkst. eurų kainuosiantis elektrinis superautomobilis turės konkuruoti su tokiais prekiniais ženklais kaip „Ferrari“ ar „Lamborghini“, o čia naudojami sprendimai gali kelti rimtų dvejonių dėl U9 modelio konkurencingumo. Kaip tokį elektromobilį vertinate jūs?