Per bandomąjį važiavimą levituojantis Kinijoje sukurtas traukinys „T-Flight“ pagerino pasaulio greičio rekordą ir pasiekė stulbinantį 623 km/val. greitį, skelbia „Live Science“.
Galiausiai jo kūrėjai nori sukurti daugiau nei tris kartus greitesnį traukinį, kuris įveiktų garso barjerą ir aplenktų lėktuvus. Tad manoma, kad ateityje pradėjus eksploatuoti „T-Flight“ traukinį, jis galėtų pasiekti ir 2 000 km/val. greitį.
Traukinį „T-Flight“ pagamino valstybinė Kinijos aerokosmoso mokslo ir pramonės korporacija (CASIC), pranešė „New Atlas“. Tokio tipo traukiniai veikia levituodami virš bėgių dėl sukuriamo magnetinio lauko. Jie juda tuneliais su labai mažu oro pasipriešinimu.
Pasak Japonijos geležinkelių bendrovės „JRPass“, ankstesnis greičiausio levituojančio traukinio rekordininkas buvo L0 serijos „SCMaglev“ traukinys Japonijoje, kuris gali išvystyti maksimalų 603 km/h greitį.
Siekdama išbandyti naująjį traukinį, CASIC žemo slėgio vakuuminiame vamzdyje nutiesė maždaug 2 km ilgio bėgius. Tiek jų, tiek ir paties tunelio projektavimas yra itin svarbūs – kad pasiektų tokį didelį greitį, traukiniai turi beveik nesusidurti su trintimi.
„New Atlas“ pranešė, kad visas vamzdynas normalų slėgį atkuria per penkias minutes.
Antrajame „T-Flight“ bandymų etape CASIC planuoja prailginti trasą iki 60 km ir leisti traukiniui pasiekti 1 000 km/val. greitį.
Esant tokiam teoriniam maksimaliam greičiui, levituojantis traukinys būtų greitesnis net už keleivinį lėktuvą, kuris skrieja vidutiniškai 925–966 km/val. greičiu, rašoma „Simple Flying“.