Olandijos laivų statybos bendrovė „Holland Shipyard Group“ pradėjo konteinerių baržos „FPS Waal“ dyzelinių variklių keitimą į elektrinius variklius, varomus vandenilio kuro elementais.
Darbų užsakovė – bendrovė „Future Proof Shipping“ – per ateinančius penkerius metus ketina Reine pastatyti ir paleisti į vandenį iki 10 laivų, kurių išmetamas CO2 kiekis bus nulinis, todėl oras virš upės bus šiek tiek švaresnis ir gaivesnis.
Didelė dalis krovinių tarp Nyderlandų ir Vokietijos bei šių šalių viduje gabenama Reino vandens keliais.
Dar visai neseniai kroviniai konteineriuose buvo gabenami vidaus degimo dyzeliniais varikliais varomomis baržomis.
Maždaug prieš metus FPS nusprendė imtis permainų, kai užsakė pakeisti vienos iš savo baržų, pastatytų dešimtojo dešimtmečio pradžioje, dyzelinę įrangą elektros varikliais, kuro elementais ir vandenilio talpyklomis.
Pirmoji „H2 Barge 1“ barža talpinanti 190 standartinių 6 m ilgio konteinerių, – nuo 2023 m. birželio mėn. pradėjo kursuoti tarp Roterdamo uosto Nyderlanduose ir BCTN vidaus terminalo Merhute, Belgijoje.
Remdamasi įgyta patirtimi, „Future Proof Shipping“ užsakė modernizuoti antrą „H2 Barža 2“ dyzelinę baržą į vandenilinę, kuriai buvo sumontuotas 1,2 MW galios sustiprintas kuro blokas.
Antrojoje baržoje bus 6 Kanados bendrovės „Ballard Power Systems“ pagaminti kuro elementai, kurių kiekvieno galia – 200 kW.
„H2 Barža 2“ kursuos tarp Roterdamo ir Duisburgo (Vokietija). Modernizavimo projektą remia kelios Europos organizacijos. Tikimasi, kad iniciatyvą palaikys ir kiti Europos vežėjai ir ne tik upių laivybos srityje.