„Apple“ projektas „Secretive Vehicle“, kuriuo siekiama kurti bepiločius automobilius, po šešerių darbo metų nelabai turi kuo pasigirti, bent jau viešai.
Tačiau kompanijos reguliavimo agentūrai pateiktos ataskaitos rodo, kad per pastaruosius metus „Apple“ gerokai paspartino autonominių transporto priemonių bandymus.
Viešaisiais keliais nuvažiuotas atstumas nuo 2022 m. padidėjo keturis kartus, o nuo 2021 m. – daugiau nei 30 kartų. „Apple“ ataskaitoje pateikti duomenys apima laikotarpį nuo 2022 m. gruodžio mėn. iki 2023 m. lapkričio mėn.
Aktyviausi bandymai vyko antrąjį pusmetį, o pikas buvo rugpjūčio mėnesį, kai „Apple“ bepiločiai automobiliai iš viso nuvažiavo daugiau nei 130 000 kilometrų.
Priminsime, kad bendrovė turi leidimą Kalifornijos viešuosiuose keliuose bandyti autonominius automobilius, tačiau salone turi būti vairuotojas, pasirengęs perimti valdymą avarinės situacijos metu.
Kai kurios kitos bendrovės, pavyzdžiui, „Waymo“ (priklauso „Alphabet“) ir „Zoox“ (priklauso „Amazon“), turi valstybinius leidimus bandyti bepiločius automobilius viešuosiuose keliuose be vairuotojo.
Be to, „Waymo“ ir siuntų pristatymo bendrovė „Nuro“ jau gavo leidimus komerciniam bepiločių automobilių naudojimui Kalifornijoje.
Šiuo metu „Apple“ autonominės transporto priemonės nuvažiavo gerokai mažiau nei pažangesnių šio segmento kūrėjų automobiliai.
Pavyzdžiui, „Waymo“ autonominiai automobiliai Kalifornijoje su vairuotoju nuvažiavo apie 6 mln. kilometrų, be vairuotojo – apie 3 mln. kilometrų, o su keleiviais – daugiau nei 2,5 mln. kilometrų.