„Apple“ atsidūrė labai slapto ir mįslingo „Apple Car“ projekto lūžio etape, praneša „Bloomberg“. Daug metų trukęs kūrimas, didžiulės investicijos ir ambicingi tikslai apibūdina „Apple“ žengimą į elektrinių transporto priemonių rinką, tačiau atrodo, kad kol kas nesimato, kad jis duotų vaisių.
„Bloomberg“: „Apple“ elektromobilio projektas pasiekė kritinę kryžkelę
Pastarąjį dešimtmetį „Apple“ į projektą „Project Titan“ – kodinį savo elektromobilio projekto pavadinimą – kasmet nukreipdavo apie 1 mlrd. dolerių. Šis paslaptimi apgaubtas projektas pritraukė talentingiausius automobilių ir akumuliatorių sektoriaus specialistus, įskaitant buvusius „Tesla“ darbuotojus. Vis dėlto jam vis dar nepavyksta įveikti iššūkių, su kuriais susiduria kiekvienas elektromobilių srities startuolis.
Iš pradžių „Apple“ užsibrėžė tikslą sukurti visiškai savaeigį elektromobilį, kuris, tikėtina, tarnautų kaip robotaksi. Tačiau naujausi pranešimai rodo, kad bendrovė iš naujo vertina savo požiūrį. Pranešama, kad dabar „Apple“ daugiausia dėmesio skiria automobiliui, kuris teiktų vairuotojo pagalbą greitkeliuose, tačiau vis tiek reikalautų žmogaus įsikišimo ir dėmesio. Net ir pasikeitus šiai krypčiai, numatoma „Apple Car“ išleidimo į rinką data – 2028 m. – gerokai vėluoja nuo pradinio tikslo 2026 m., kuris jau buvo nukeltas daugiau kartų, nei galime suskaičiuoti.
Pasak informatorių, „Apple“ elektromobilių projektas pasiekė kritinį tašką po dešimtmetį trukusio kūrimo, vadovybės sukrėtimų ir atleidimų. Dabar bendrovei tenka priimti sprendimą „padaryti arba nutraukti“, nes, jei naujausias posūkis neduos laukiamų rezultatų, ji gali nutraukti projektą.
Teigiama, kad „Apple“, norėdama padėti savo automobiliui išsiskirti iš kitų, bandys pasiūlyti nematytą dizainą, patikimas saugos sistemas ir unikalią naudotojo sąsają. Vis dėlto, atsižvelgiant į tai, kad senieji gamintojai vis dažniau atsigręžia į elektrinius automobilius, „Tesla“ jau turi įsitvirtinusį technologijų ir naudotojo sąsajos automobilių prekės ženklo vardą, o į areną žengia ir kitos technologijų bendrovės, tokios kaip „Huawei“, „Xiaomi“ ir „Sony“, nebus lengva įgyti tokį statusą, kokį turi „Apple“ esami produktai.