Klaipėdos autobusų parką netrukus papildys 13 naujų, elektra varomų autobusų. Jie prisijungs prie šiandien naudojamų, dviejų lietuviškų „Dancer“ elektrinių autobusų, kurie Klaipėdos gyventojus vežioja nuo pat 2020-ųjų.
Elektrinis „YES EU18“ autobusas (nuotr. bendrovės)
Šį kartą skelbtą konkursą elektriniams autobusams įsigyti laimėjo UAB „Busnex“ Lietuvoje atstovaujamo prekinio ženklo „YES EU“ ir koncerno „CRRC Electric Vehicle Co. Ltd” europinio standarto elektriniai autobusai „YES EU18“.
Šie 18 metrų elektriniai autobusai pakeis bendrovės iki šiol naudojamas analogiško dydžio dyzelinu varomas keleivinio transporto priemones. Žemagrindžiai autobusai nupirkti su ES fondų parama, vykdant bendrą Klaipėdos miesto savivaldybės ir UAB „Klaipėdos paslaugos“ projektą „Klaipėdos miesto viešojo transporto priemonių atnaujinimas“.
13 prailgintų elektrinių autobusų kainavo 8,047 mln. eurų (neįskaitant PVM), iš kurių 15 proc. sumos apmokėjo Klaipėdos miesto savivaldybė.
Pagal gamintojo pateikiamą informaciją „YES EU18“ vienu įkrovimu nuvažiuoja ne mažiau nei 411 kilometrų, o akumuliatoriai 100 proc. įkraunami per maždaug 3,5 val. Vidutinės elektros energijos sąnaudos 100 kilometrų – 135,7 kW/h.
Be jau įprastų saugumo ir komforto įrangos: salono šildymo-kondicionavimo-vėdinimo atskiroms zonoms – keleiviams ir vairuotojui, USB jungčių keleivių elektronikos prietaisams, naujieji autobusai išorėje ir viduje turi paslaugų mygtukus su specialiu žymėjimu, pritaikytus turintiems klausos bei regos negalią.
Autobusuose sumontuotos rampos įvažiavimui su neįgaliojo ar vaiko vežimėliu, o pneumatinė pakaba leidžia pasvirti į dešinę, palengvinant įvažiavimą į saloną, arba iškelti autobusą aukštyn, taip padidinat pravažumą ar įveikiant kliūtį. Autobusai visiškai pritaikyti specialiuosius poreikius turintiems asmenims.
Įsigyti „YES EU18“ autobusai turi tris ratų ašis, iš kurių dvi yra varančios, tad sniego pusnis ar slidžią dangą jie įveikia daug lengviau nei to paties dydžio, tačiau tik viena ašimi varomos transporto priemonės.
Gamintojas pagal sutartyje numatytas sąlygas autobusams suteikia 24 mėnesių bendrąją garantiją, tačiau baterijoms, kurios yra pati brangiausia autobuso dedamoji, – 10 metų garantiją, taip pat dešimties metų garantiją antikorozinei kėbulo apsaugai bei programinės įrangos atnaujinimui.
UAB „Klaipėdos paslaugos“ specialiai elektrinių autobusų įkrovos infrastruktūros sukūrimui papildomai investavo apie 1,5 mln. eurų savo lėšų. Bendrovės teritorijoje įrengta 13 įkrovos stotelių, kur vienu metu gali būti pakraunami 26 autobusai. Dar 5 įkrovos stotelės pastatytos Klaipėdos autobusų stotyje.
UAB „Klaipėdos paslaugos“ yra pasirašiusios dvi elektrinių autobusų pirkimo sutartis ir iki 2024 m. pabaigos ketina pakeisti visus dyzelinu varomus miesto autobusus į elektrinius. Sukūrus įkrovos infrastruktūrą jau dabar pasiruošta naujos technikos aptarnavimui.