Elektrinių automobilių populiarumas auga. Daugelis bendrovių gamina vis daugiau būtent tokiais varikliais aprūpintų transporto priemonių, o kai kuriose šalyse jų populiarumas – itin didelis. Tačiau viena iš didžiausių problemų – aukštesnės tokių automobilių kainos.
Gamintojai ieško būdų kaip galėtų pasiūlyti pigesnius elektrinius automobilius, o jau netolimoje ateityje turėtumėme išvysti nemažai tokių modelių. Tokių planų turi ir Vokietijos automobilių milžinė „Volkswagen“, kuri 2026 metais ketina pristatyti net keturis nebrangius modelius.
Pranešama, jog 2026 metais turėtų būti pristatyti keturi nebrangūs elektromobiliai, sukurti naudojant naująją „A Main Platform“ architektūrą. Tokių transporto priemonių kaina turėtų būti maždaug 19 – 22 tūkst. eurų, o jų gamyba būtų vykdoma kartu su SAIC ir FAW. Tiesa, tokius automobilius ketina pasiūlyti tik Kinijos rinkoje.
Kalbėdamas su Kinijos žiniasklaida, „Volkswagen China“ vadovas Ralfas Brandstaetteris sakė, kad naujoji platforma bus pritaikyta Kinijos pirkėjams ir jų pomėgiams, susijusiems su akumuliatoriumi, elektrine pavara ir varikliu. Naujoji elektromobilių architektūra bus pagrįsta „VW MEB“ pagrindu, tačiau, siekiant sumažinti išlaidas, bus naudojami vietiniai tiekėjai. Pavyzdžiui, pakeitus tiekėjus, prietaisų skydelio ekrano kaina gali būti net 37 proc. mažesnė.
Pažymima, jog naujoji platforma leis ne tik pasiūlyti pigesnius elektromobilius Kinijos rinkoje, tačiau ir gerokai sutrumpins jų gamybos laiką. „Volkswagen“ siekia naujų transporto priemonių paruošimą prekybai sutrumpinti iki pusantrų metų, vietoje ketverių metų, kas yra vidutinis terminas šiandien.
„Volkswagen“ šiemet Kinijoje prarado populiariausio gamintojo vardą, kurį dabar pelnė vietinė gigantė BYD. Pagrindinė to priežastis – gerokai pigesni Kinijos bendrovės automobiliai. Vokietijos bendrovė negali pasiūlyti pigesnių opcijų, o populiariausias ID.3 modelis, žvelgiant į pardavimus, yra tik 22 pozicijoje.
Dar viena įdomi detalė – Kinijoje yra sugeneruojama kone pusė „Volkswagen“ pelno, kas sufleruoja, jog bendrovė yra priversta ieškoti sprendimų, kurie leistų padidinti pardavimus. Dabar belieka palaukti ir pažiūrėti, ar naujoji platforma padės VW po kelerių metų sugrįžti į viršūnę.