Pirmieji dviejų mėnesių vidutinio greičio kontrolės statistiniai duomenys rodo, kad eismo įvykių skaičius ruožuose gerokai sumažėjo, lapkričio 23 d. pranešė Latvijos valstybiniai keliai (LVC).
Šių metų rugpjūtį ir rugsėjį, palyginti su atitinkamu 2022 m. laikotarpiu, vidutinio greičio kontrolės ruožuose eismo įvykių skaičius sumažėjo 46 proc., eismo įvykių su nukentėjusiaisiais – 64 proc., o su sužeistaisiais – 73 proc., rašo Latvijos nacionalinio transliuojo tinklapis lsm.lv.
Tiesa, tuo pačiu pažymima, kad du mėnesiai vis dar yra nedidelis laiko tarpas kokybiškiems statistiniams duomenims gauti. Tikslesni duomenys bus matomi, kai įranga veiks visus metus, pažymėjo LVC.
Statistika rodo, kad šiuose ruožuose vairuotojai buvo linkę mažinti greitį dar prieš įjungiant kameras. Toks pokytis pastebėtas iš karto po to, kai buvo sumontuota įranga ir atitinkami kelio ženklai.
Vidutinio greičio kontrolės sistema – tai automatinė matavimo sistema, kuri atlieka greičio matavimus pagal tam tikros kelio atkarpos įveikimo laiką.
Atkarpos pradžioje ir pabaigoje įrengiama įranga, fiksuojanti laiką, kada transporto priemonė įvažiuoja į kelio atkarpą ir išvažiuoja iš jos, ir apskaičiuojanti vidutinį greitį, kuriuo buvo važiuojama atkarpa. Jei sistemos užfiksuotas vidutinis transporto priemonės greitis yra didesnis nei didžiausias leistinas šiame etape, savininkui skiriama bauda.
Lietuvoje pirmieji tokie matuokliai pradėjo veikti dar 2018 m., o vėliau jų tinklas vis plėtėsi. Latvijoje pirmieji tokie matuokliai įdiegti tik šiais metais.
Šiuo metu valstybiniame kelių tinkle yra 15 vidutinio greičio matuoklių ruožų. Dar vienas etapas jau pastatytas, tačiau dar neveikia, rašo lsm.lv.
Lapkričio pabaigoje planuojama pradėti projektuoti elektros jungtis ir įrangą kitiems 17 vidutinio greičio kontrolės etapų, sutarties sąlygos dar derinamos.