Rusijos kariuomenė nusprendė pademonstruoti savo naujuosius „MiG-35S“ – pamiršdama faktą, kad jų užsakymas buvo pateiktas prieš penkerius metus, rašo „Defense Express“.
Rusijos Federacijos gynybos ministerija paskelbė, kad pirmieji šeši serijinės gamybos naikintuvai „MiG-35S“ buvo pristatyti Rusijos oro ir kosmoso pajėgoms. Tai reiškia, kad gana nedidelė kovinių reaktyvinių lėktuvų partija buvo gaminama penkerius metus, nes užsakymas buvo pateiktas dar 2018 m.
„MiG-35S“ – tai dar viena „MiG-29“ modernizacija, pirmojo tokio lėktuvo skrydžio data – 2017 m. Iš pradžių orlaivis buvo pozicionuojamas kaip eksportui skirtas produktas, o Oro ir kosmoso pajėgos nebuvo labai suinteresuotos juos įsigyti sau.
Per pastaruosius keliasdešimt metų Maskva daugiau vystė „Suchoj“ orlaivių platformą. Konstruktorių biuras gavo užsakymų pagaminti šimtus „Su-30“, „Su-34“, „Su-35“ ir modernizuoti senstančius „Su-27“ reaktyvinius lėktuvus.
Tuo metu „MiG“ užsiėmė tik mažesniais kontraktais, pavyzdžiui, 2015-2016 m. pateiktu 16 (skirtinguose šaltiniuose – 12) lėktuvų „MiG-29SMT“ užsakymu. Neišvengiamai „MiG-29“ skraidę oro daliniai Rusijoje palaipsniui perėjo prie „Su-30“ arba „Su-35“.
Akivaizdu, kad, palyginti su sovietiniu „MiG-29“, „MiG-35S“ galimybės yra kur kas platesnės, tačiau jie vis dar negali konkuruoti su sunkesniais „Su-30“ ar „Su-35“. Dar blogiau, kad pastarieji du jau seniai pradėti masiškai gaminti. Tai duoda pagrindo manyti, kad „MiG-35S“ iš tikrųjų neras vietos Rusijos oro ir kosmoso pajėgose.
„MiG-35“ specifikacijos:
- Didžiausias kilimo svoris: 24 500 kg.
- Didžiausia naudingoji apkrova: 6500 kg.
- Ginkluotės tvirtinimo taškų skaičius: 9.
- Varikliai: 2 x „RD-33“, „3M“ serijos.
- Didžiausias greitis: 2 100 km/val.
- Efektyvus skrydžio aukštis: 16 km.
- Didžiausias skrydžio nuotolis: 3000 km.
Šiuo metu Rusijos oro ir kosmoso pajėgose „MiG-29“ ir jų modifikacijos dažniausiai laikomi mokymo centruose, akrobatinio skraidymo komandoje „Striži“), lėktuvnešio „Admiral Kuznecov“ aviacijos grupėje ir eksperimentiniame aviacijos pulke Lipecke. Taip pat yra keletas kovinės tarnybos lėktuvų, tarnaujančių Rusijos aviacijos bazėje Armėnijoje.
Verta priminti ir tai, kad 2014 m. „MiG“ serijos lėktuvų gamintojas „Mikojan“ paskelbė besitikintis gauti šimto „MiG-35S“ užsakymą.
Galiausiai, nors ir išlieka menka tikimybė, kad Kremlius dėl didėjančio kovinių lėktuvų trūkumo nuspręs atsigręžti į pigesnius „MiG-35S“, „Su“ serijos lėktuvų gamyba yra nusistovėjusi – ir, kaip tvirtina Maskva, ji nuolat plečiasi.
Kita vertus, „MiG-35“ gamybos tempų didinimas daugiau nei šešiais naikintuvais per penkerius metus kaip skubios problemos sprendimas nėra labai perspektyvus, bent jau artimiausiu metu jis turėtų būti neįmanomas.