„Mercedes-Benz GenH2“ prototipas pasiekė naują vienu kuro užpylimu nuvažiuojamo atstumo rekordą. Skystu vandeniliu varomas sunkvežimis įveikė 1047 kilometrų atstumą ir pademonstravo „Mercedes-Benz“ požiūrį į dekarbonizuotą sunkiojo transporto ateitį.
Rugsėjo 25 dienos popietį, pilnai pakrautas ir 40 tonų sveriantis vilkikas pajudėjo iš „Mercedes-Benz“ klientų aptarnavimo stoties pietryčių Vokietijoje ir bendro naudojimo keliais įveikęs 1047 kilometrus 26 dienos ryte finišavo Vokietijos sostinėje, Berlyne. Elektrinis sunkvežimis važiavo užantspauduotais kuro bakais ir stebimas nepriklausomų stebėtojų iš „TÜV Rheinland“ organizacijos. Viso važiavimo metu sunkvežimis į orą nepaleido nei gramo CO2 teršalų.
„Šiandien didi diena, – pasakė Rainer Müller-Finkeldei, „Mercedes-Benz Trucks“ vystymo vadovas. – Šiandien visiems laikams keičiasi transporto industrija. Naujos technologijos tampa šio sektoriaus tvarumo ir inovatyvumo garantu. Tam, jog tai įvyktų, reikėjo sujungti akumuliatorinę elektrinę pavarą su vandenilio kuro elementų technologija. Tačiau tokie sunkvežimiai jau turi elektrinių automobilių CO2 neutralumą ir vidaus degimo variklių autonomiją, o tai yra sąlyga, kuri leidžia tikėtis praktinio tokio transporto panaudojimo artimiausiu metu. Lieka tik dvi spręstinos problemos: žalios energijos infrastruktūra ir konkurencingos, su įprastiniais automobiliais lygintinos, kainos.“
Du keturiasdešimties kilogramų talpos sunkvežimio bakai buvo užpildyti vandeniliu, kuris naudojant atsinaujinančią energiją buvo išgautas iš biometano. Vandenilis bakuose yra saugomas suskystintoje formoje, minus 253 laipsnių temperatūroje ir, „Daimler Truck“ specialistų nuomone, skysto vandenilio eksploatavimas yra perspektyvesnis nei dujinės formos dėl daug didesnio energetinio tankio ir atitinkamai ilgesnio nuvažiuojamo atstumo.
Vienas iš didžiausių sunkvežimių gamintojų pasaulyje „Daimler Truck“ yra įsipareigojęs Paryžiaus klimato susitarimu, jog 2039-tais metais, JAV, Europai ir Japonijai siūlomi nauji sunkvežimiai turės būti CO2 neutralūs. Kuro elementų technologija leidžia didinti sunkiojo transporto autonomiją, nes vandenilio pildymo stotys galės būti tose pačiose patalpose ir šalia tų pačių siurblių, kuriais pildomi dyzelinių ar benzininių automobilių bakai. Vandenilis taip pat yra daugiau nei dvigubai energetiškai tankesnis už iškastinį kurą ir todėl gali būti naudojami mažesni ir lengvesni bakai. Kuro elementų baterijos taip pat yra lengvesnės nei tradiciniai elektromobilių akumuliatoriai, o galimas vežti svoris yra vienas iš svarbiausių ilgų nuotolių transporto rodiklių.
Elektriniai varikliai taip pat yra daug efektyvesni nei vidaus degimo ir šiluma paverčia apie 10 proc., tuo tarpu kai tradiciniams varikliams tai kainuoja net 50 proc. sunaudojamos energijos. Be to, vandenilis yra pigesnis nei dyzelinas ir jo kainą mažiau lemia geopolitiniai faktoriai, o taip pat jo resursai, naudojant atsinaujinančią elektros energiją – neišsenkantys. „Daimler Truck“ įsipareigoja plačiai diegti vandenilio technologijas ir sieks bendradarbiauti su vyriausybėmis ir kitomis sunkvežimių kompanijomis statant vandenilio užpildymo stotis bei stengiantis išgauti jį tvariais ir ekologiškais būdais.