2021 m. viduryje socialinėje žiniasklaidoje pradėjo plisti „Kia Challenge“ iššūkis. Klipuose rodoma, kaip galima nuimti kai kurių 2010-2020 m. „Hyundai“ ir „Kia“ automobilių vairo kolonėlės apsaugą ir pasiekti lizdą, kuriame telpa A tipo USB kištukas. Kištuką pasukus standartiniu USB laidu aktyvuojamas užvedimas, nes automobiliuose nėra imobilizatoriaus. Šiam metodui gali pasiduoti tik tie automobiliai, kuriuose naudojamas mechaninis raktelis, o ne užvedimo sistemos su nuspaudžiamu mygtuku, ar yra imobilaizeris.
Pranešama, kad Sietlas, Baltimorė, Klivlendas, Niujorkas, Čikaga, Sent Luisas ir Kolumbas nuo metų pradžios padavė „Kia“ ir „Hyundai“ į teismą už tai, kad jų automobiliuose nėra imobilizatorių, todėl juos lengva pavogti.
Praėjusią savaitę Čikagos miesto pateiktame ieškinyje atskleista, kad per 2022 m. mieste buvo pavogta daugiau kaip 8 800 „Kia“ ir „Hyundai“ automobilių, kurie sudarė 41 % visų automobilių vagysčių. Šiais metais šis skaičius pakilo iki daugiau nei 50 %.
Tokia pati situacija ir kituose miestuose, daugelyje iš jų „Kia“ ir „Hyundai“ vagysčių skaičius išaugo triženkliais procentais. Ypač blogai buvo Milvokyje, laikomame „Kia Boyz“ tendencijos centru, kuriame 2021 m. birželį šių automobilių vagysčių skaičius per metus padidėjo 2 500 %. Vasario mėnesį Jungtinių Valstijų Nacionalinė kelių eismo saugumo administracija (NHTSA) paskelbė, kad dėl „Kia“ iššūkio įvyko 14 registruotų avarijų ir žuvo aštuoni žmonės.
Birželį 18 valstijų generaliniai prokurorai paprašė atšaukti šiuos automobilius, tačiau NHTSA teigė nenustačiusi, kad ši problema yra saugos defektas arba neatitiktis, dėl kurios reikėtų atšaukti automobilius.
Šių metų pradžioje „Hyundai“ ir „Kia“ pradėjo platinti nemokamus programinės įrangos atnaujinimus, kuriuos įdiegia prekybos atstovai ir kurie reikalauja, kad norint užvesti paveiktus modelius, raktelis turi būti uždegimo spynelėje. Tačiau programinė įranga atnaujinta tik 650 000 automobilių iš trijų milijonų. Taip pat buvo išplatinta daugiau nei 190 000 ratų užraktų.
Gegužės mėnesį „Hyundai“ ir „Kia“ sutiko sumokėti 200 mln. dolerių, kad būtų patenkintas vartotojų grupės ieškinys, susijęs su vagystėmis. Tikėtina, kad prie „Kia“ ir „Hyundai“ ieškinių, kurie, bendrovių teigimu, yra nepagrįsti, prisijungs daugiau miestų. Dabar abu automobilių gamintojai į savo naujus automobilius montuoja imobilizatorius.