Kinija pirmauja tarp šalių, kurios ilgainiui stengiasi skatinti elektrinį mobilumą. Šalies elektromobilių rinka auga ir birželį pasiekė precedento neturinčią aukštumą.
Kinijoje buvo užregistruota milžiniška 713 932 naujų keleivinių elektrinių transporto priemonių (ETP) – tai 28 proc. daugiau nei per metus. Stebėtina, kad dėl to elektromobilių rinkos dalis padidėjo iki 38 proc. visų parduodamų naujų automobilių, aplenkdama Europos 25 proc. ir JAV 7 proc.
Pasaulinėje arenoje Kinija yra neabejotina lyderė, turinti beveik 57 proc. pasaulinio įkraunamų automobilių dalį. Pažymėtina, kad dauguma šių įkraunamų automobilių ne tik parduodami, bet ir gaminami Kinijoje, o tai rodo pagrindinį šalies vaidmenį pasaulinėje elektros revoliucijoje. Iš jų visiškai elektriniai modeliai sudarė 25 proc. Kinijos automobilių pardavimų birželį, o įkraunami hibridai – 13 proc.
Šis didžiulis augimas nėra tik mėnesinis reiškinys. Per 2023 m. Kinija užregistravo daugiau nei 3,2 mln. naujų įkraunamų elektromobilių, t.y. maždaug 38 proc. daugiau nei per metus. Tai sudaro 35 proc. visų šių metų naujų automobilių, kas yra šuolis nuo 2022 m. 30 proc.
ETP lyderių sąraše birželį dominavo „Tesla Model Y“, kuris tapo geriausiai parduodamu įkraunamu automobiliu Kinijoje. Tačiau BYD, vietinis prekės ženklas, išlaiko savo karaliavimą ir keturi jų automobiliai patenka į geriausiųjų penketuką. „BYD Song“ ir „Qin“ variantai buvo paklausiausi pirmąjį metų pusmetį, o „Tesla Model Y“ atsiliko, likdamas trečioje vietoje, tačiau „Model Y“ pelnė populiariausio visiškai elektrinio modelio titulą.
Kalbant apie prekės ženklą, BYD iškyla kaip mėgstamiausias Kinijoje, kur nuo sausio iki birželio užėmė reikšmingą 35,3 proc. dalį įkraunamų automobilių segmente. Antroje vietoje yra „Tesla“, turinti 9,1 proc. dalį, po jos rikiuojasi „GAC Aion“ ir „SAIC-GM-Wuling“. Su tokia nepaprasta pažanga Kinija ir toliau puikuojasi kaip pasaulinis elektromobilių epicentras.