Jau 2025-aisiais dalis „Renault“ elektromobilių sulauks naujo tipo baterijų, kurios bus ne tik dar našesnės, bet ir draugiškesnės aplinkai. Jos turėtų atkeliauti iš Aukštutinės Prancūzijos regiono, kuriame „Renault Group“ per kelerius metus planuoja atidaryti baterijų gigagamyklą. Inovatyvių akumuliatorių gamyba rūpinsis „Renault Group“ inžinieriai kartu su prancūzų startuoliu „Verkor“, kurio 20 proc. akcijų priklauso minėtai automobilių gamintojai.
- Ilgalaikėje „Renault Group“ ir bendrovės „Verkor“ bendradarbiavimo sutartyje numatytoji akumuliatorių elektromobiliams tiekimo apimtis siekia 12 GWh per metus.
- Akumuliatoriai bus pradėti montuoti „Renault Group“ aukštesnio segmento markių modeliuose jau nuo 2025 metų.
Šių metų birželio 29 dieną buvo atidarytas „Verkor“ inovacijų centras. Šioje tyrimų ir plėtros laboratorijoje yra atliekami su būsimais elektromobilių jėgainių sprendimais susiję bandymai. Laboratorijoje įdiegta technologiškai pažangi bandomoji gamybos linija, kuri iš esmės prilygsta mažo pajėgumo pramoninei baterijų gamyklai.
„Renault Group“ tikisi, kad minėtas inovacijų centras paklos pamatus technologiniams procesams ir pačiai gamybai. Visa tai vėliau bus perkelta į Diunkerke statomą elektromobilių baterijų gigagamyklą. Be to, čia veiks mokymų centras, kuriame darbuotojai galės pratintis prie būsimos darbo aplinkos ir kelti savo kompetencijas.
Bendra „Renault Group“ ir „Verkor“ inžinierių komanda, kurią sudaro apie 50 savo srities profesionalų, šių metų vasarį įveikė pirmąjį svarbų etapą, kuris baigia pradinę didelio našumo akumuliatoriaus kūrimo fazę ir užtikrina jo atitikimą kokybės, sąnaudų ir terminų parametrams. Pirmajame etape šis akumuliatorius bus montuojamas C segmento „Alpine GT“ visureigiuose.
Didelio našumo ir draugiški aplinkai
Akumuliatorių gamyba reikalauja didelių energijos sąnaudų. Todėl svarbu, kad naudojama energija būtų gaunama iš aplinkai draugiškų šaltinių. Prancūzijoje ši energija daugiausia yra gaunama iš branduolinių jėgainių ir atsinaujinančių energijos šaltinių. Šiuo atveju „Renault Group“ ir „Verkor“ projekte yra numatyta naudoti Diunkerko uoste esantį garo tinklą, iš kurio ketinama atgauti šioje teritorijoje veikiančių pramonės įmonių generuojamą šilumą.
Gamybos procesuose, konkrečiai, elektrodų džiovinimo krosnyse, galima bus tiesiogiai panaudoti čia veikiančių plieno ir aliuminio liejyklų, taip pat maisto perdirbimo įmonių generuojama garą. Šis leis patenkinti net pusę energijos poreikio ir prisidėti prie gamyklos priklausomybės nuo iškastinio kuro mažinimo.
Be to, minėtame inovacijų centre jau yra kuriami ir kiti pažangūs technologiniai sprendimai, kuriais siekiama maksimaliai padidinti gigagamyklos energinį našumą ir sumažinti susidarančių atliekų kiekį. Taip pat rengiamasi optimizuoti visą akumuliatorių gamybos vertės grandinę.
Siekiant pamatuoti bendrą anglies pėdsaką ir užtikrinti visiško šiuo būdu gaminamų akumuliatorių identifikavimo galimybę, pasirašyta bendradarbiavimo sutartis su bendrove „Optel“ ir „Bureau Veritas“. Kaip yra numatyta netrukus įsigaliosiančiuose naujuose ES reikalavimuose, gamybos paliekamo anglies pėdsako vertė bus nurodoma ant kiekvieno akumuliatoriaus.
Pramonės plėtra ir impulsas darbo rinkai
„Renault Group“ ir „Verkor“ bendradarbiavimas aktyviai prisidės prie Prancūzijos pramonės atgaivinimo ir turės įtakos vietinei darbo rinkai.
Gigagamykla, kurios statybos jau prasidėjo ir kurios karkasas bus baigtas statyti kitais metais, sukurs maždaug 1200 tiesioginių ir 3000 netiesioginių darbo vietų Diunkerko regione. Kitais metais bus sumontuota įranga ir pradėti paleidimo darbai, orientuoti į 2025 metais startuosiančią visiškai elektrinio „Alpine C-Crossover GT“ visureigio gamybą.
Kaip pažymi Philippe‘as Chainas, „Verkor“ bendraįkūrėjis ir klientų aptarnavimo direktorius, bei Philippe‘as Brunetas, inžinerijos ir mechanikos projektų direktorius, po dvejų metų bendradarbiavimo, šis etapas tiek „Renault Group“, tiek bendrovėms „Ampere“ ir „Verkor“ yra labai svarbus.
Bendras minėtų bendrovių tikslas yra vidutinės trukmės laikotarpiu pasiekti nulinę anglies dvideginio emisiją, įgyvendinti pramoninį perkėlimą Prancūzijos teritorijoje bei prisidėti prie visos elektromobilių vertės grandinės kontrolės. Šis tikslas taip pat darniai dera su siekiu klientams pasiūlyti technologiškai pažangius aukštos pridėtinės vertės akumuliatorius.