Elektronika.lt
 2025 m. vasario 4 d. Projektas | Reklama | Žinokite | Klausimai | Prisidėkite | Atsiliepimai | Kontaktai
Paieška portale
EN Facebook RSS

 Kas naujo  Katalogas  Parduotuvės  Forumas  Tinklaraščiai
 Pirmas puslapisSąrašas
 NaujienosSąrašas
 - Elektronika, technika
 - Kompiuterija
 - Telekomunikacijos
 - Verslo naujienos
 - Įvykiai, renginiai
 - Švietimas, studijos
 - Mokslo naujienos
 - Portalo naujienos
 StraipsniaiSąrašas
 Vaizdo siužetaiSąrašas
 Nuolaidos, akcijosSąrašas
 Produktų apžvalgosSąrašas
 Naudingi patarimaiSąrašas
 Vykdomi projektaiSąrašas
 Schemų archyvasSąrašas
 Teorija, žinynaiSąrašas
 Nuorodų katalogai
 Įvairūs siuntiniai
 Bendravimas
 Skelbimai ir pasiūlymai
 Elektronikos remontas
 Robotų kūrėjų klubas
 RTN žurnalo archyvas






 Verta paskaityti
Vasario 3 d. 16:55
„Renault Filante Record 2025“ misija – nubrėžti naujas elektromobilių galimybių ribas
Vasario 3 d. 14:24
Kaip „Smaily“ transformuoja el. pašto rinkodarą Lietuvoje ir pasaulyje
Vasario 3 d. 12:22
Jaunimas pasižymi didžiausiu skaitmeniniu raštingumu – kaip tai keičia jų gebėjimą priimti informaciją? (1)
Vasario 3 d. 10:21
Paslėptos „iPhone“ aplikacijos apie kurias, greičiausiai, nežinojote
Vasario 3 d. 08:23
Robotai viešbučiuose: kada technologijos pasieks Lietuvos turizmą?
Vasario 2 d. 16:22
Rinkose „DeepSeek“ sukėlus šoką, paklausė, ką apie varžovą mano „ChatGPT“
Vasario 2 d. 10:23
Seniausi Lietuvoje veikiantys mobilieji telefonai: kokie jie ir kas juos naudoja?
Vasario 1 d. 16:48
Kokie elektros generatoriai geriausiai tinka jūsų veiklai? (2)
Vasario 1 d. 10:29
Ar pradėsime naują branduolinės energetikos ciklą, o kas laukia branduolinio paveldo?
Sausio 31 d. 18:22
Kaip paprastai sugrąžinti automobilio žibintų skaidrumą?
FS25 Tractors
Farming Simulator 25 Mods, FS25 Maps, FS25 Trucks
ETS2 Mods
ETS2 Trucks, ETS2 Bus, Euro Truck Simulator 2 Mods
FS22 Tractors
Farming Simulator 22 Mods, FS22 Maps, FS25 Mods
VAT calculator
VAT number check, What is VAT, How much is VAT
LEGO
Mänguköök, mudelautod, nukuvanker
Thermal monocular
Thermal vision camera,
Night vision ar scope,
Night vision spotting scope
FS25 Mods
FS25 Harvesters, FS25 Tractors Mods, FS25 Maps Mods
Dantų protezavimas
All on 4 implantai,
Endodontija mikroskopu,
Dantų implantacija
FS25 Mods
FS25 Maps, FS25 Cheats, FS25 Install Mods
GTA 6 Weapons
GTA 6 Characters, GTA 6 Map, GTA 6 Vehicles
FS25 Mods
Farming Simulator 25 Mods,
FS25 Maps
ATS Trailers
American Truck Simulator Mods, ATS Trucks, ATS Maps
Reklama
 Naujienos » Elektronika, technika Ankstesnė naujiena | Sekanti naujiena | Dalintis | Spausdinti

Įsigaliojęs naujasis ES baterijų reglamentas užtikrins tvarų visą baterijų gyvavimo ciklą

Publikuota: 2023-08-17 21:15
Tematika: Elektronika, technika
Inf. šaltinis: LR aplinkos ministerija

Rugpjūčio 17 dieną įsigalioja naujas Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas dėl baterijų ir baterijų atliekų, kuris užtikrins, kad naujos baterijos būtų tvarios ir prisidėtų prie žaliosios pertvarkos. Žiedinė ekonomika skatinama reglamentuojant visą baterijų gyvavimo ciklą, nuo sukūrimo iki atliekų apdorojimo, ir didinant gamintojų atsakomybę.

Įsigaliojęs naujasis ES baterijų reglamentas užtikrins tvarų visą baterijų gyvavimo ciklą

„Naujasis reglamentas gerins baterijų vidaus rinkos veikimą ir užtikrins sąžiningesnę konkurenciją nustatant saugumo, tvarumo ir ženklinimo reikalavimus, pasitelkiant eksploatacinių savybių, patvarumo ir saugumo kriterijus, griežtinant pavojingų medžiagų ribojimą, privalomą informaciją apie baterijų anglies dioksido išmetimo rodiklį“, – pažymi aplinkos viceministrė Raminta Radavičienė.

Baterijų ir baterijų atliekų reglamentas nustato ambicingesnius atliekų surinkimo, perdirbimo efektyvumo ir medžiagų naudojimo tikslus, griežtesnius tvarumo ir ženklinimo reikalavimus. Reglamentas bus taikomas visoms baterijoms: visų rūšių nešiojamoms, elektra varomų transporto priemonių, pramoninėms, automobilių baterijoms (akumuliatoriams), taip pat elektrinių dviračių, elektrinių mopedų, elektrinių paspirtukų baterijoms.

Ši iniciatyva labai svarbi atsižvelgiant į didžiulę elektromobilių gamybos plėtrą. Atsiras daugiau galimybių plėtoti elektromobilių baterijų atliekų paskirties keitimą į energijos kaupimo sistemas.

Svarbi žinia vartotojams – nešiojamas baterijas prietaisuose bus lengviau pakeisti. Šio ir kitų tikslų bus siekiama palaipsniui, tačiau dalį numatytų pasikeitimų reikės įgyvendinti per ateinančius dvejus metus.

„Reglamentas nustato, kad nuo 2027 m. į prietaisus įdedamos, pavyzdžiui, mobiliuosius telefonus, nešiojamosios baterijos turėtų būti tokios, kad galutinis vartotojas galėtų jas išimti ir pakeisti, paliekant pakankamai laiko verslui šiam reikalavimui pritaikyti savo produktų modelius. Lengvųjų transporto priemonių baterijos turės būti keičiamos nepriklausomų specialistų“, – teigia Raminta Radavičienė.

Pirmasis iššūkis – iki 2027 m. gruodžio 31 d. privalėsime surinkti 63 proc. nešiojamųjų baterijų atliekų, o iki 2030 m. gruodžio 31 d. – 73 proc. Iki šiol baterijų ir akumuliatorių atliekų perdirbimo tikslas buvo 45 proc., kurį Lietuva sėkmingai įgyvendindavo. Pavyzdžiui, 2021 m. baterijų ir akumuliatorių atliekų buvo surinkta beveik 12,5 tūkst. tonų, o perdirbta – beveik 11,6 tūkst. tonų. Įveikiant iššūk

į labai svarbus gyventojų indėlis – rūšiavimas. Baterijų ir akumuliatorių atliekas svarbu tinkamai utilizuoti, nes patekusios į buitinių atliekų konteinerius kartu su kitomis atliekomis, irdamos jos skleidžia medžiagas, kurios gali pakeisti cheminę dirvožemio sudėtį, nudeginti augalų lapus, gyvūnų odą. Iš aplinkos sunkieji metalai gali patekti į augalus, būti išplauti į vandens telkinius ir iš čia patekti į gyvūnų bei žmonių organizmą. Patekę į žmogaus organizmą sunkieji metalai gali pažeisti DNR ir ląsteles.

Lietuvoje yra apie 9 tūkst. vietų, kur gyventojai gali priduoti naudotas nešiojamąsias baterijas ir akumuliatorius. Daugiausia šių atliekų surenkama mažmeninės prekybos vietose, kuriose stovi specialios talpos baterijoms rinkti. Nešiojamųjų baterijų ir akumuliatorių platintojai privalo nemokamai iš gyventojų priimti senas baterijas ir akumuliatorius, nereikalaujant pirkti naujų.

Gyventojai naudotas baterijas ir akumuliatorius taip pat gali pristatyti į savivaldybių įsteigtas atliekų surinkimo aikšteles ar perduoti tokias atliekas tvarkantiems atliekų tvarkytojams arba palikti biuruose, degalinėse, švietimo įstaigose ir organizacijose, kur yra pastatytos specialios talpos šioms atliekoms rinkti.

Taip pat reglamente nustatytas specialus mažųjų transporto priemonių baterijų atliekų surinkimo tikslas – ne vėliau kaip 2028 m. gruodžio 31 d. jų turės būti surenkama 51 proc., o dar po trijų metų, 2031 m. gruodžio 31 d. – 61 proc.

Ne vėliau kaip 2027 m. gruodžio 31 d. litis turės būti atgaunamas iš 50 proc. baterijų, 2030 m. gruodžio 31 d. – iš 80 proc.

Nuo 2031 m. rugpjūčio 18 d. reglamente numatyti privalomi minimalūs perdirbtųjų medžiagų lygiai pramoninėms, automobilių baterijoms (akumuliatoriams) ir elektra varomų transporto priemonių baterijoms. Jose turės būti 16 proc. perdirbto kobalto, 85 proc. perdirbto švino, 6 proc. perdirbto ličio ir tiek pat perdirbto nikelio.

Nuo 2025 m. gruodžio 31 d. reikės perdirbti 80 proc. nikelio-kadmio baterijų atliekų, kitų baterijų atliekų – 50 proc.

Dar vienas svarbus pokytis – nustatomi ženklinimo ir informacijos reikalavimai dėl baterijų sudedamųjų elementų ir perdirbtųjų medžiagų dalies, taip pat įvedamas QR kodas ir baterijos pasas, kuriame bus pateikiama su baterijos modeliu susijusi informacija. Ženklinimo reikalavimai bus pradėti taikyti po trijų metų, nuo 2026 m., o QR kodas – nuo 2027 m.

Mažinant poveikį aplinkai viso baterijų gyvavimo ciklo metu, ekonominės veiklos vykdytojams nustatomos griežtos išsamaus patikrinimo taisyklės, pagal kurias jie turi patikrinti rinkai pateiktoms baterijoms naudojamų žaliavų šaltinį. Išsamaus tikrinimo taisyklių numatyta netaikyti mažosioms ir vidutinėms įmonėms.

Reglamentas yra privalomas, visose valstybėse narėse taikomas tiesiogiai ir jo nuostatų nereikia perkelti į nacionalinę teisę.


Draudžiama platinti, skelbti, kopijuoti informaciją su
nurodyta autoriaus teisių žyma be redakcijos sutikimo.

 Rodyti komentarus (0)
Vardas:    El. paštas:   (nebūtinas)
Pakartokite kodą: 
  Apsaugos kodas: 
 
Komentarus rašo lankytojai. Komentarai nėra redaguojami ar patikrinami, jų turinys neatspindi redakcijos nuomonės. Redakcija pasilieka teisę pašalinti pasisakymus, kurie pažeidžia įstatymus, reklamuoja, yra nekultūringi arba nesusiję su tema. Pastebėjus nusižengimus, prašome mums pranešti. Jei nurodomas el. pašto adresas, jis matomas viešai. Patvirtindami komentaro įrašymą, kartu patvirtinate, jog esate susipažinęs su portalo privatumo politika ir su ja sutinkate.
Problemų su elektriniais automobiliais turi ir „Ford“

Dabar „Ford“ Europos verslas jau mažina gamybos apimtis Kelno gamykloje Vokietijoje. Kodėl? Todėl, kad du su „Volkswagen“ susiję produktai parduodami ne itin gerai.

„Elektrum Lietuva“ šalia naujo verslo centro „Sand Offices“ įrengė 19 elektromobilių įkrovimo stotelių

Energetikos sprendimų bendrovė „Elektrum Lietuva“ plečia viešąjį elektromobilių įkrovimo tinklą – įrengė 19 įkrovimo stotelių šalia investicijų valdymo įmonei „Capitalica Asset Management“ priklausančio verslo centro „Sand Offices“ Žalgirio gatvėje, Vilniuje.

Paneigtas mitas apie elektrinius automobilius, kuriuo tiki daugelis Lietuvos ir kitų valstybių gyventojų

Elektrinių transporto priemonių naudojamos baterijos – dažna diskusijų tema. Daugelis yra įsitikinę, kad jų ilgaamžiškumas yra viena didžiausių problemų. Tačiau realybė yra kiek kitokia.

2025 m. sausis
2025-01-29 18:30
Saulės moduliai šalia valstybinės reikšmės kelių: iki sausio vidurio pagaminta daugiau nei 4 tūkst. kWh energijos
2025-01-29 10:22
Dvi Kinijos milžinės suvienijo savo jėgas: „SAIC Motor“ ir „Huawei“ kurs naują elektrinį visureigį
2025-01-28 15:37
„Cadillac“ pristatė pirmąjį savo elektrinį visureigį „Lyriq-V“
2025-01-27 21:02
Pirmasis toks žaidimų monitorius pasaulyje – „Asus“ pristatė naująjį „ROG Swift OLED PG27UCDM“ modelį
2025-01-27 18:10
Naujausi „Samsung“ išmanieji veiks su išskirtine „Snapdragon 8 Elite“ mikroschemų rinkinio versija
2025-01-27 16:37
Kaip elektrinė tomografija „mato“ žemę
2025-01-27 13:10
„Ignitis ON“ elektromobilių įkrovimo prieigos prie „Maxima“ parduotuvių visose Baltijos šalyse
2025-01-26 21:15
„Qualcomm“ ir toliau remsis TSMC sukurtais technologiniais procesais
2025-01-25 21:06
„Intel“ bado spręsti esamas „Arrow Lake“ procesorių problemas
2025-01-24 21:03
Pristatyti vos 10 eurų kainuosiantys „itel S9 Ultra“ belaidžiai ausinukai su dirbtinio intelekto galimybėmis
2025-01-24 18:26
„Qualcomm“ ruošia naująjį „Snapdragon 8s Elite“ mikroschemų rinkinį
2025-01-24 15:20
„Chrysler“ keičia savo planus dėl elektromobilių
Daugiau...Paieška archyve

Global electronic components distributor – Allicdata Electronics

Electronic component supply – „Eurodis Electronics“

LOKMITA – įvairi matavimo, testavimo, analizės ir litavimo produkcija

Full feature custom PCB prototype service

Sveiki ir ekologiški maisto produktai

Mokslo festivalis „Erdvėlaivis Žemė

LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina

„Konstanta 42“

„Mokslo sriuba“

www.matuok.lt - Interneto spartos matavimo sistema

www.esaugumas.lt – apsaugok savo kompiuterį!

PriedaiMobiliems.lt – telefonų priedai ir aksesuarai

Draugiškas internetas


Reklama
‡ 1999–2025 © Elektronika.lt | Autoriaus teisės | Privatumo politika | Atsakomybės ribojimas | Reklama | Turinys | Kontaktai LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!
Script hook v, Openiv, Menyoo
gta5mod.net
FS25 Mods, FS25 Tractors, FS25 Maps
fs25mods.lt
Optical filters, UV optics, electro optical crystals
www.eksmaoptics.com
Reklamos paslaugos
SEO sprendimai

www.addad.lt
Elektroninių parduotuvių optimizavimas „Google“ paieškos sistemai
www.seospiders.lt
FS22 mods, Farming simulator 22 mods,
FS22 maps

fs22.com
Reklama


Reklama