Japonija ruošiasi papildyti savo elektromobilių infrastruktūrą, siekdama iki dešimtmečio pabaigos atlikti kapitalinį remontą. Naujausios „Nikkei“ įžvalgos rodo, kad šalies Ūkio, prekybos ir pramonės ministerija (METI) nustato ambicingus gaires, kad sustiprintų greito įkrovimo nuostatas.
METI planų akcentas – mandatas padidinti greitkelių stočių įkrovimo galią. Numatoma, kad dabartinis standartas, kurio vidutinė galia yra 40 kW, iki 2030 m. pasikeis į 90 kW. Nors šie skaičiai yra reikšmingas šuolis, jie stebėtinai atsilieka nuo pasaulinių lūkesčių. Kodėl?
Šis konservatyvus 40 kW vidurkis atsirado dėl agresyvaus 50 kW galios CHAdeMO įkroviklių įrengimo ankstyvoje „Nissan Leaf“ fazėje, kurie, nepaisant didžiulio skaičiaus, dėl ribotos galios užtikrina neoptimalią įkrovimo trukmę.
Tačiau siūlomi 90 kW, nors ir geresni, atrodo netinkami būsimiems elektromobiliams. Nors tam tikrose intensyvaus eismo zonose gali būti 150 kW galios įkrovikliai, jos yra gana mažos, lyginant su Europa ir JAV, kur pasiekiami didžiuliai 250–350 kW, ypač tarpvalstybiniuose ir kituose svarbiuose greitkeliuose.
METI holistinis požiūris neapsiriboja tik galios didinimu. Planuose taip pat numatytas tankesnis įkroviklių išdėstymas, po vieną kas 44 mylias greitkeliuose, pritraukiant operatorius subsidijomis.
Pereinant nuo laiko pagrįstos kainodaros prie specifinės energijos kainos, METI planuoja iki 2025 m. sukurti mokėjimo už kWh sistemą, nukreiptą į atsiskaitymo kelyje modelį. Tai gali būti labai svarbus veiksnys pritraukiant vartotojus, siūlant skaidrumą ir patogumą.
METI veiksmai neabejotinai atitinka pasaulinę elektrifikavimo eigą. Tačiau metrika, ypač susijusi su galia, primena mums, kad reikia elgtis atsargiai, o ne įžūliai. Tam, kad Japonija visiškai priimtų elektromobilių revoliucijos dvasią, jai gali tekti išdėstyti savo planus ir išteklius, kurių šaliai reikia šiems dideliems tikslams pasiekti.