BYD, didžiausia pasaulyje elektromobilių gamintoja, birželį pasiekė naują pardavimo rekordą, o tai rodo, kad paklausa smarkiai atsigavo po to, kai kainų karas nesukėlė vartotojų susidomėjimo.
Kinijoje įsikūrusio elektromobilių ir baterijų lyderio praėjusį mėnesį buvo parduota daugiau nei ketvirtis milijono vienetų, o tai viršijo ankstesnį rekordą, pasiektą vos prieš mėnesį.
BYD duomenimis, naujų energetinių transporto priemonių pardavimas birželio mėn. beveik padvigubėjo, lyginant su atitinkamu praėjusių metų laikotarpiu, ir pasiekė įspūdingus 253 046 vienetus, palyginti su 134 036 vienetais 2022 metų birželį. Šis didžiulis pardavimų augimas rodo didėjantį elektromobilių populiarumą didžiausioje pasaulio automobilių rinkoje, kurį pirmiausia lėmė padidėjęs vartotojų entuziazmas ir pagerėjęs Kinijos ekonomikos augimas.
Pirmąjį šių metų pusmetį BYD siuntos taip pat beveik padvigubėjo ir sudarė 1,2 mln. vienetų. Šį pasiekimą padėjo pasiekti palankios ekonominės sąlygos Kinijoje ir išspręsti pramonės sutrikimai, atsiradę dėl prieš metus Šanchajuje įvykusių su COVID-19 susijusių karantinų. Nepaisant aršios kainų konkurencijos, BYD išlaiko 100 milijardų dolerių rinkos kapitalizaciją, kuri lenkia ir „General Motors” (GM), ir „Ford”.
Teigiama tendencija neapsiriboja BYD, nes „Li Auto”, mažesnis Kinijos elektromobilių gamintojas, vadovaujamas milijardieriaus Li Xiang, birželio mėn. pranešė apie reikšmingą 150 proc. metinį pardavimų padidėjimą ir pristatė 32 575 automobilius. Šanchajuje įsikūrusioje „Nio”, Guangdžou įsikūrusioje „Xpeng” ir „Tesla Gigafactory” Šanchajuje automobilių pristatymas smarkiai išaugo, o tai atspindi augančią elektrinių transporto priemonių paklausą Kinijoje.
Per šį laikotarpį „Nio“ klientams perdavė 10 707 automobilius, t.y. 75 proc. daugiau nei praėjusį mėnesį. Iki šiol „Xpeng“ pasiekė geriausius metų pardavimus – per mėnesį pristatymas šoktelėjo 14,8 proc., iš viso 8620 vienetų. Nors „Tesla“ neatskleidžia mėnesinių pardavimų duomenų, CPCA duomenys atskleidė, kad jų „Gigafactory“ Šanchajuje gegužę pristatė 42 508 automobilius, ty 6,4 proc. daugiau nei praėjusį mėnesį.
Šie nepaprasti BYD ir „Li Auto” pardavimų skaičiai reiškia didelį vartotojų perėjimą prie elektrinio mobilumo stabilizuojantis ETP rinkai Kinijoje. Tvarus pardavimų augimas rodo, kad elektrinės transporto priemonės vis labiau pripažįstamos kaip perspektyvi ir ekologiška transportavimo galimybė.
Tačiau akumuliatoriais varomų automobilių pardavimų šuolis atsitiko benzinu varomų transporto priemonių sąskaita didžiausioje pasaulio automobilių rinkoje. Remiantis CPCA duomenimis, Kinija pranešė, kad benzininių automobilių pardavimai sumažėjo 7 proc. – per pirmuosius penkis 2023 m. mėnesius parduota 5,21 mln. vienetų.