„Tesla“ ketina atnaujinti „Model 3“ padidindama akumuliatoriaus energiją ir atlikdama kelis kitus patobulinimus.
Atnaujintas bazinis modelis su galinių ratų pavara naudos naują „Contemporary Amperex Technology Ltd“ (CATL) M3P ličio geležies fosfato bateriją. Tai galima vertinti kaip reikšmingą atnaujinimą, nes akumuliatoriaus talpa padidės nuo 60 iki 66 kWh.
Laikydamasi ankstesnio požiūrio, „Tesla“ tęsia savo tradicijas patobulinti baterijas kiekvieną kartą atnaujinant modelį. Pavyzdžiui, standartinė Kinijoje pagaminto „Model 3“ versija anksčiau buvo patobulinta nuo 55 iki 60 kWh.
Naujasis 66 kWh akumuliatorius nėra išskirtinis naujajam „Model 3“. Būsimose „Model Y“ modifikacijose taip pat gali būti panaudota ši patobulinta baterija. Numatoma, kad šis patobulinimas padidins Kinijoje pagaminto „Model 3“ nuvažiuojamą atstumą. Šiuo metu galine pavara turinčios versijos WLTP atstumas yra 510 km (EPA 430 km), kuris turėtų padidėti kartu su papildoma 6 kWh akumuliatoriaus talpa.
Tikimasi, kad atnaujintas „Model 3“, kodiniu pavadinimu „Highland“, rinkoje pasirodys trečiąjį šių metų ketvirtį. Už šio modelio gamybą bus atsakinga „Tesla“ gamykla Šanchajuje, didžiausia pasaulyje „Tesla“ gamybos vieta. Gamyklos, kuri šiuo metu gamina „Model 3“ ir „Model Y“, metinis pajėgumas yra maždaug 1,1 mln. transporto priemonių.
Anksčiau šiais metais buvo pranešta, kad „Tesla“ atlieka pakeitimus savo Šanchajaus gamykloje, kad galėtų atlikti „Model 3“ atnaujinimą – projektą, kuris dar žinomas kaip „Highland“. Atnaujinto „Model 3“ gamyba turėtų prasidėti rugsėjį, o tai atspindi „Tesla“ įsipareigojimą diegti naujoves ir konkurencingumą rinkoje.
„Highland“ vertinama kaip iniciatyva sumažinti gamybos sąnaudas ir padidinti elektrinio sedano, kuris pirmą kartą pasirodė 2017 m., patrauklumą. Tačiau „Model 3“ nėra vienintelė perdarinėjama transporto priemonė. „Tesla“ taip pat ketina atnaujinti „Model Y“ vidų ir išorę pagal projektą, žinomą kaip „Juniper“. Tikimasi, kad šio atnaujinto „Model Y“ gamyba prasidės 2024 m.
Būsimas „Model 3“ žada sportiškesnį ir aptakesnį dizainą, su kiek ilgesniu kėbulu ir atnaujintu interjeru, palyginti su dabartine versija. Praėjusį rugpjūtį taip pat pasigirdo šnabždesių, kad CATL tieks M3P baterijas „Tesla“. Panašu, kad šios spėlionės pasitvirtina, nes CATL šias baterijas „Tesla“ pradės tiekti paskutinįjį metų ketvirtį. Jos bus naudojamos „Model Y“ su 72 kWh paketais.
Pagrindinis M3P akumuliatoriaus elementas yra ličio mangano geležies fosfatas (LMFP), kurį tiekia „Shenzhen Dynanonic Co.“. Nepaisant to, kad „Tesla“ taip pat kuria LMFP baterijas, dėl ilgo kūrimo ciklo ji iš pradžių šias baterijas gaus iš kitų tiekėjų.
LMFP baterijos yra geresnės, lyginant su ličio geležies fosfato (LFP) baterijomis, o katodinės medžiagos gaminamos į šiuo metu naudojamą LFP pridedant mangano. M3P baterijų katodinės medžiagos, patobulintos ličio trikomponentėmis ir LMFP medžiagomis, išsprendžia ankstesnes trumpo ciklo veikimo ir didelio vidinio atsparumo problemas, susijusias su LMFP baterijomis.
Prognozuojama, kad visiškai naujas „Model 3“ su naujomis M3P baterijomis padidins važiavimo atstumą mažiausiai 10 procentų. Tai gali priartinti transporto priemonės įveikiamą atstumą iki 600 km – tai yra geras patobulinimas, palyginti su dabartiniu 510 km WLTP įvertinimu.