Dulkės vos nusėdo aplink naujausias „ID.7“ ir „ID.2all“ premjeras, o „Volkswagen“ jau kalba apie kitą didelį dalyką. Tas didelis dalykas iš tikrųjų bus gana mažas – tai bus mažiausias ir pigiausias VW elektromobilis, ir nors jo pavadinimas oficialiai nepatvirtintas, panašu, kad visi jį vadina „Volkswagen ID.1“.
Mažiausias elektrinis VW bus pagrįstas kitokia ETP platforma nei naujasis „ID.2all“ ir, aišku, bus mažesnis. Tai bus dvasinis „VW e-UP“ ir jo pirmtakų, varomų benzinu, įpėdinis – šiuo atveju svarbiausia yra paprastumas. Paprastas išdėstymas, tik būtina įranga ir miestui tinkamas našumas.
VW vadovai yra įsitikinę, kad gali pristatyti „ID.1“ už mažiau nei 20 tūkst. eurų ir vis tiek uždirbti neblogą pelną. Daug kas grindžiama naujomis baterijų technologijomis, o „ID.1“ gaus naudos iš VW Valensijos gamykloje gaminamų žymiai patobulintų akumuliatorių elementų – nors iš pirmo žvilgsnio tai puikios naujienos, iš tikrųjų tai reiškia labai tolimą išleidimo laikotarpį.
Valensijos gamykloje planuojama pradėti gaminti „VW ID.2“, „Cupra Raval“ ir dar neįvardytus „Škoda“ trynukus kada nors 2025 metais. Tai leis „ID.1“ debiutuoti 2026 metais, jei nebus netikėtų vėlavimų. Per 3 metus daug kas gali pasikeisti, o mažesnė nei 20 tūkst. eurų kaina gali būti pirmoji ilgo laukimo auka.
Bendrovė jau patvirtino, kad „ID.1“ bus pagrįsta specialia ETP platforma, tačiau kai kurie komponentai bus tokie pat, kaip būsimo „ID.2“. Pavyzdžiui, 38 kWh baterijų paketas, sukurtas ID 2, greičiausiai bus didžiausias akumuliatoriaus pasirinkimas „ID.1“ modeliui ir jis turėtų nuvažiuoti bent 322 kilometrus. Galime tikėtis, kad LFP akumuliatoriai bus geriausias pasirinkimas, mažinantis išlaidas.
Kitas būdas sumažinti išlaidas – „ID.1“ gaminti ne Europoje. „Volkswagen“ svarsto savo galimybes Indijoje, tačiau tai reikštų galimus importo tarifus, kai baigtos transporto priemonės pasieks Europą. Kalbant apie pavadinimą – VW prekės ženklo bosas Thomas Shaeferis neatmeta „ID.1“ ar „ID Polo“.