Amerikiečių kompanija „JD Power“ atliko automobilių kokybės tyrimą. Ekspertai nustatė transporto priemonių kokybės pablogėjimą aštuoniose iš devynių pagrindinių kategorijų. Lyginant su praėjusiais metais, nepakitęs liko tik vairavimo stažas.
Savo tyrime „JD Power“ ištyrė problemų skaičių 100 transporto priemonių (PP100), pastebėdama rekordinį šio rodiklio padidėjimą net 30 punktų per pastaruosius dvejus metus. Taigi, nuo 2021 iki 2022 metų problemos išaugo 18-oje punktų, o nuo 2022 iki 2023 metų – dar 12.
„Consumer Intelligence“ pažymi, kad nuolatinį transporto priemonių kokybės blogėjimą gali lemti keli veiksniai, įskaitant naujų technologijų naudojimą daugiau modelių ir garso sistemų su žinomomis problemomis iš naujo įdiegimą. Visų pirma, funkcijų, valdiklių ir ekranų bei informacijos ir pramogų kategorijose per metus padaugėjo problemų – atitinkamai +3,2 ir +2,3 PP100 taško.
Vartotojai dažniausiai skundžiasi dėl problemų, susijusių su mobiliųjų įrenginių belaidžiu įkrovimu ir pagalbos vairuotojui funkcijomis. Be to, vairuotojai pastebi, kad automobilių gamintojų bandymai modernizuoti ir kažkaip perdaryti pagrindines jau ištobulintas funkcijas dažnai nieko gero neduoda. Pavyzdžiui, kai kurie automobilių savininkai praneša apie problemas su durų rankenomis, nes įmonės dėl kokių nors priežasčių bando jas padaryti techniškai sudėtingesnes.
„Automobilių pramonė susiduria su daugybe kokybės problemų, kurių nebuvo per visą 37 metų tyrimų istoriją“, – sakė „JD Power“ vyriausiasis vadovas Frankas Hanley.
Jei pažvelgsime į konkrečias automobilių markes, tai amerikietiškas prekės ženklas Dodge tapo JD Power reitingo lyderiu su 140 problemų 100 automobilių. Antroje ir trečioje vietoje yra „Ram“ (141 PP100) ir „Alfa Romeo“ (143 PP100).
Tuo tarpu „Mercedes-Benz“ turi 201 problemą 100 automobilių, o naujoviškieji „Tesla“ ir „Polestar“ – atitinkamai 257 ir 313.