Atrodo, kad nenumaldomas „Tesla NACS“ standarto žygis nesulėtėja. Po netikėto GM ir „Ford“ žingsnio į būsimus elektromobilius įtraukti „Tesla“ jungtį, palaikymo užtvarai pagaliau atsivėrė.
GM ir „Ford“ pavyzdžiu greitai pasekė „Rivian“, „Stellantis“ irgi svarsto standarto palaikymą, o „Hyundai“ taip pat galvoja prisijungti prie šios grupės.
Automobilių gamintojai yra viena šios istorijos pusė. Įkrovimo tinklo operatoriai čia vaidina labai svarbų vaidmenį, ir daugelis jau krypsta link NACS. Naujausias žaidėjas yra „BTC Power“, kuris patvirtino, kad nuo 2024 m. į savo įkroviklius integruos „Tesla“ jungtis.
„BTC Power“ yra vienas didžiausių Amerikos nuolatinės srovės įkroviklių tiekėjų, o naujausioje „Gen4“ įrangoje jau yra NACS jungčių.
Dabar prie judėjimo prisijungė Teksasas, o jo Transporto departamentas patvirtino, kad nuo šiol nuolatinės srovės įkrovimo stotelės turės turėti ir CCS, ir NACS jungtis. Tai gana įdomus pokytis, nes „Tesla“ gimtoji valstija palaiko NACS standartą po to, kai nesuteikė įmonei valstybės paskatų jų „Supercharger“ tinklui.
Šioje vietoje įvyko šioks toks netikėtas posūkis, bet akivaizdu, kad tai daugiau politinis sprendimas, nes NACS laikomas patriotiniu pasirinkimu.
Kad ir kokia būtų šio sprendimo priežastis, rezultatas puikiai veikia „Tesla“ naudai. NACS de facto tampa JAV įkrovimo standartu, kaip to norėjo bendrovė. Teksaso sprendimas yra ironiškas – praėjusiais metais vyriausybinė institucija, sukurta kovoti su „VW Dieselgate“ (TxVEMP) padariniais, atsisakė remti „Tesla Supercharger“ tinklo plėtrą.
„TxVEMP“ buvo sukurta siekiant paskirstyti VW kompensacijas projektams, gerinantiems oro kokybę Teksase, finansuoti, tačiau „Tesla“ paraiška buvo atmesta. Dabar Teksaso vyriausybė nori, kad „Tesla“ NACS jungtis būtų kiekviename nuolatinės srovės įkroviklyje – vargu ar dar kada ironija ir karma taip greitai susiliejo.