Antžeminio transporto triukšmas neigiamai veikia miestiečių sveikatą, o atsiradus dronams ir kitiems skraidymo aparatams, situacija danguje irgi nepagerėjo. Tylūs dronai domina ir kariškius. Iš investuotojų surinkęs 40 mln. dolerių ir kelias Pentagono dotacijas, „Whisper Aero“ startuolis sukūrė elektrinį variklį, pasižymintį įspūdingu triukšmo lygiu – ar tiksliau, jo nebuvimu – 61 metro atstumu patalpoje jis nesiskiria nuo foninio 30 dB triukšmo lygio.
„Whisper Aero“ nuotr.
Whisper savo revoliucinių pasiekimų neafišavo, nors jie žada sukelti oro transporto revoliuciją, nuo dronų iki lėktuvų, „padidinusi variklio sistemos efektyvumą 20% ir sumažinusi triukšmo lygį 100 kartų, lyginant su bet kuriais kitais rinkos produktais“.
Pritaikius tuščiai garsui kurti švaistomą energiją taupančias priemones, ji dabar nešvaistoma. Taip padidėjo įrenginio efektyvumas – bandomojo pavyzdžio naudingo veikimo koeficientas išaugo iki 92 %, netgi kai propelerio diametras yra 15 cm.
Akustiniuose bandymuose tokio dydžio propelerio veikimas patalpoje visiškai neišskiriamas iš 30 dB lygio foninio triukšmo 61 metro atstumu. Paskui jis buvo lyginamas su dviem tuneliniais ventiliatoriais ir dviem tyliausiais rinkoje atvirais propeleriais. 30 m atstumu jų garsumas, priklausomai nuo modelio, siekė nuo 45 iki 59 dB. „Whisper“ kūrinio rezultatas daug tylesnis – 34,1 dB.
Kompanijos tvirtinimu, tai reiškia, kad jų jėgainė „100-500 kartų tylesnė už tunelinius ventiliatorius, ir 100-1000 kartų tylesnė, už atvirus propelerius“. Sunku pasakyti, ką jie turėjo omenyje, tačiau 10 dB skirtumas iš tiesų ženklus.
Dešimtojo dešimtmečio trileryje „Raudonojo Spalio medžioklė“ veikė povandeninis laivas su eksperimentiniu tyliu varikliu. JAV gynybos departamento Perspektyvių gynybos projektų tyrimų agentūra (DARPA) rengiasi sukurti kažką panašaus – maksimaliai tylų povandeninį laivą su varikliu be judančių dalių, trauką kuriančių magnetais ir elektra.
hightech.plus