Ispanijos motorolerių gamintojas „Silence“ tvirtina, kad turi atsakymą judrioms miesto gatvėms – mažytį, vos 2 vietų elektromobilį. Praėjo nemažai laiko nuo tada, kai išgirdome apie „Silence“ – bendrovė pradėjo dirbti su S04 dar 2019 metais ir skyrė daug laiko, kad sukurtų tai, kas iš esmės yra keturratis. Ar tai tikrai ateitis?
Mažų, dviviečių, specialiai dideliems miestams sukurtų transporto priemonių idėja turi potencialo. Dauguma kelionių mieste vyksta tik vairuotojui esant automobilyje, vidutinis kasdienio važiavimo į darbą ir atgal atstumas yra mažesnis nei 50 km, o automobilių stovėjimo aikštelės reikalauja didelių priemokų, todėl mažytis elektromobilis skamba kaip geras sprendimas.
„Silence S04“ turi keletą gudrybių savo mažose rankovėse. Kadangi tai yra keturratis motociklas, daugelyje Europos šalių norint jį vairuoti nereikia turėti vairuotojo pažymėjimo. S04 yra dviejų versijų – L7e, kurio didžiausias greitis yra 85 km/h, ir L6e, kurio didžiausias greitis ribojamas iki 45 km/h. Abiejų versijų nuvažiuojamas atstumas yra 149 km, tačiau L7e yra su 14 kW elektros varikliu, o L6e turi išsiversti su 6 kW galia.
Kitas labai naudingas triukas slepiasi po keleivių sėdynėmis. Kiekvienas S04 turi dvi baterijas ir abi yra keičiamos. Kiekvienas akumuliatorius slepiasi po sėdyne abiejose automobilio pusėse – atidarykite dureles ir ištraukite akumuliatorių. Iš apačios iškyla mažyčiai ratukai, o iš viršaus išsikiša kelioninio stiliaus rankena, paverčianti akumuliatorių lagaminą primenančia dėžute, kurią lengva valdyti.
Keičiamų akumuliatorių idėja yra tokia, kad jūs turėtumėte juos išimti iš automobilio ir nunešti į viešą įkrovimo stotelę, kur tiesiog įdėsite tuščią ir išimsite pilną akumuliatorių. Paimkite jį atgal į automobilį, įstumkite ir štai – jūs vėl kelyje. Bendrovė pamiršo paminėti, kad jokiu būdu neturėtumėte numesti akumuliatoriaus ant nieko neįtariančių kojų pirštų – su 41 kg svoriu, jis gali rimtai pakenkti jūsų pedikiūrui.
Skamba puikiai, sprendimas atrodo tvarkingas, tačiau vežant 41 kg akumuliatorių – nesvarbu, kad jis turi ratukus - kažkas gali susižaloti. Iš teigiamos pusės, kiekviena baterija įkraunama per maždaug 30 minučių tam skirtoje stotyje arba iki 9 valandų iš buitinio lizdo.
Lėtesnė „L6e“ versija gali tapti labai populiari tarp paauglių, o tai beveik „Vespa“ lygio akimirka Ispanijos kompanijai. Su automobiliu gaunama išmani programėlė leidžia savininkui dalintis juo be raktų, baterijos būseną galima patikrinti nuotoliniu būdu ir, žinoma, savininkui paprašius pranešama apie ETP buvimo vietą.
Svarbiausias momentas yra kaina, ypač kai kalbama apie tokią mažą transporto priemonę kaip ši. „Silence S04 L7e“ kaina prasideda nuo 10 180 eurų, o tai yra žymiai daugiau nei panašaus „Citroen Ami“. Tai taip pat brangiau nei „Fiat Topolino“, tačiau „Silence“ turi idėją – akumuliatoriaus abonementą.
Mainais į mėnesinį – dar neskelbtą – mokestį, įsigydami nanoautomobilį galite sutaupyti iki 40 proc. Ar 6 108 eurus kainuojantis elektrinis keturratis be akumuliatoriaus yra atsakas į tvarų ir taršos nekeliantį važinėjimą mieste? O gal 10 180 eurų versija su baterija yra geresnis pasirinkimas? Be didelės konkurencijos, „Silence“ šią nišą gali įsprausti į kampą.