Mes pamažu priprantame prie minties apie daugiau nei 1000 kilometrų ridą galinčias pasiūlyti baterijas, o prekyboje ką tik pasirodė „Zeekr 001“ su „Qilin“ elementu, taip pat ir jo MPV brolis 009. Prieš porą metų mintis apie baterijos elementą, galintį nuvažiuoti daugiau nei 1000 km atstumą, skambėjo kaip pasaka.
Dabar Kinijos įmonė imasi kito žingsnio – keičia NCM chemiją pigesne LFP baze. O čia iš karto kliūtis – „Gotion“ pristatytas akumuliatorius nėra LFP baterija. Pasirodo, pažanga nėra tokia paprasta, kaip daugelis iš mūsų tikėjosi, ir „Gotion“ inžinieriai turėjo šiek tiek pagudrauti. Nors įmanoma turėti daugiau nei 1000 km nuvažiuojančią LFP bateriją, jos dydis neleistų jos naudoti lengvuosiuose automobiliuose ir ji būtų per sunki, todėl visas darbas taptų beprasmis.
Naujasis L600 LMFP akumuliatorius yra pagamintas iš ličio geležies fosfato chemijos su manganu. Akumuliatoriaus blokas vadinamas „Astroinno Battery“ ir buvo pristatytas „Gotion“ surengtoje technologijų konferencijoje. Naujųjų elementų energijos tankis yra įspūdingas – 240 Wh/kg arba 525 Wh/L ir palaiko iki 4000 įkrovimo ciklų kambario temperatūroje. Aukštoje temperatūroje šis skaičius sumažėja iki 1800 ciklų.
Šie įspūdingi skaičiai reiškia, kad gamybai paruoštos baterijos, naudojant L600 LMFP elementus, energijos tankis turėtų būti 190 Wh/kg, o tai jau yra didesnis skaičius nei įprastų LFP baterijų, kurių tankis paprastai yra apie 150 Wh/kg. Baterijos konstrukcija buvo patobulinta ir dabar yra sumuštinio tipo su dvipuse aušinimo skysčiu technologija, panašiai kaip „Qilin“ akumuliatoriuose.
Akumuliatoriaus, pagaminto iš naujųjų L600 elementų, tūrio panaudojimas yra 76 proc., o laidų sunaudojama 80 metrų mažiau nei ankstesniame modelyje. Struktūriniai komponentai sumažinti 45 proc., o jų svoris dar 32 proc., todėl baterijos yra labai efektyvios.
Nors „Qilin“ akumuliatoriaus veikimo nuotolis gali būti daugiau nei 1000 km, jis tai pasiekia dėl 255 Wh/kg energijos tankio. Tai, savo ruožtu, gaunama iš NCM chemijos ir yra labai brangu – „Zeekr“ prašo papildomų 15 000 JAV dolerių iš klientų, pasirinkusių 140 kWh baterijų paketą, o jų atsargos yra ribotos – tik 1 000 vienetų.
„Gotion“ sprendimas gali būti pigesnės baterijos, tačiau galinčios užtikrinti puikų atstumą, kas nerimą dėl nuvažiuojama nuotolio paliktų užnugaryje. Kada ir kur pirmiausia pamatysime tas baterijas? Mūsų nuostabai – kitais metais „Volkswagen“ modeliuose, greičiausiai iš pradžių ID.7, o vėliau ir daugiau ETP iš VW grupės. Vokietijos automobilių gamintojas investavo 1,2 mlrd. dolerių į „Gotion“ dar 2020 m. mainais į naujas baterijas savo naujos kartos SSP platformai.