Automobilių rinka keičiasi. Visame pasaulyje vis labiau populiarėja elektrinės transporto priemonės, o tai atsispindi ir pardavimų ataskaitose. Vienas populiariausių elektromobilių gamintojų – „Tesla“. Tačiau JAV automobilių gamintojas nuolat susiduria su įvairiausiomis problemomis.
JAV Kalifornijos Šiaurės apygardos teisme „Tesla“ gresia naujas kolektyvinis ieškinys. Teismui pateiktame pareiškime teigiama, kad bendrovė išleido programinės įrangos atnaujinimą, dėl kurio, „Model S“ ir „Model X“ savininkams nežinant, jų akumuliatoriaus talpa tapo išeikvota mažiausiai 20 %. Panašu, kad tai nutiko be jokios informacijos apie bateriją atnaujinimo pakeitimų žurnale.
Kai kuriais atvejais po šio atnaujinimo baterija tapo neveikiančia, o tai reiškia, kad tokiu būdu paveikti savininkai turėjo įsigyti naują iš „Tesla“ už milžiniškus 15 tūkst. JAV dolerių. Tie, kuriems pasisekė labiau, turėjo sumokėti trečiajai šaliai 500–750 $, kad atstatytų atnaujinimą ir galėtų naudotis baterijos našumu, kurį turėjo iki jo.
Ko gero tai nekelia nuostabos, bet „Tesla“ paneigė bet kokį priežastinį ryšį tarp programinės įrangos atnaujinimo, arba atnaujinimų – iš formuluotės ne visai aišku, apie kokį jų skaičių yra kalbama, ir „baterijos išeikvojimo“.
Ieškovai siekia „atlyginimo už patirtus sužalojimus ir piniginę žalą“ ir susigrąžinti „visą sumą, į kurią jie turi teisę, įskaitant, bet neapsiribojant, kompensaciją už savo išleistus pinigus ir papildomas išlaidas, įskaitant kompensaciją „Tesla“ savininkams, sumokėjusiems už baterijos keitimą arba programinės įrangos atnaujinimų atšaukimą, baudžiamosios žalos atlyginimą ir įsakymą, įpareigojantį „Tesla“ nustoti vienašališkai naujinti programinę įrangą arba keisti savo transporto priemonių veikimą be jų sutikimo“, – teigiama pareiškime.