„Nio“ pasirašė sutartį su Nyderlandų įmone „NXP Semiconductors“ dėl naujausios 4D vaizdo radaro technologijos naudojimo. 4D radaras žymiai pagerina dabartinių technologijų veikimą ir papildo funkcionalumą, nes gali tiksliai išmatuoti atstumą, greitį, kampą ir aukštį net riboto matomumo scenarijuose.
Šis naujas sprendimas leis „Nio“ transporto priemonėms „matyti“ iki 300 metrų į priekį, automobiliai galės aptikti kitas transporto priemones ir saugiai jas klasifikuoti net atpažįstant pažeidžiamus eismo dalyvius. Pasak „Nio“ ir NXP, sudėtingos situacijos, tokios kaip važiavimas mieste ar greitkeliais, nebėra problema šiai naujai technologijai.
Patobulinta pirmojo industrijoje 16 nm radaro procesoriaus skiriamoji geba leidžia automobiliui ne tik atpažinti didelius objektus, bet taip pat, dėl puikios skiriamosios gebos, atskirti dviratį, važiuojantį šalia didelio sunkvežimio, pamatyti vaiką, stovintį už priparkuoto automobilio – ir visa tai jis gali daryti bet kokiomis oro sąlygomis. Tuo pat metu naujasis radaras gali tiksliai išmatuoti bet kurio objekto greitį 300 m atstumu, jo artėjimo kampą ir aukštį.
NXP 4D radaras yra pirmasis toks sprendimas, galintis atlikti trijų viename kelių režimų jutimą vykdant trumpo, vidutinio ir ilgo nuotolio operacijas. Kartu su pagalbiniais komponentais, 4D radaras palaiko autonominį vairavimą iki 5 lygio. Jis iš tikrųjų gali pakeisti didelės raiškos LiDAR jutiklius, įveikia jų apribojimus ir, panašu, kad yra pigesnis.
Nors „Tesla“ daugiausia dėmesio skiria matomumu pagrįstoms autonominio vairavimo technologijoms, likusi automobilių pramonės dalis naudoja LiDAR, kad papildytų kameros matymą. 4D radarų technologija paremta mm bangų radarais ir yra tikslesnė nei LiDAR, bet ne tokia sudėtinga, o kai gaminama masiškai, ji yra ekonomiškesnė.
NXP nėra pirmoji įmonė, iš kurios „Nio“ ketina pirkti 4D vaizdo išgavimo technologiją. Vos prieš porą savaičių Kinijos 4D vaizdo išgavimo gamintojas „SinPro“ paskelbė, kad užbaigė A įkūrimo etapą, kuriam didžiausias investicijas skyrė „Nio“ ir „Xiaomi“.
Kuris būdas yra geresnis – „Tesla“ vien vaizdu pagrįstas metodas ar aukštųjų technologijų 4D ir „LiDAR“? „Tesla“ stengiasi visko neapsunkinti, teigdama, kad žmonės jau šimtą metų vairuoja naudodami tik akis. Nors LiDAR turi savo apribojimų ir gali būti brangus, atrodo, kad 4D vaizdo išgavimas išsprendžia visas šias problemas. Kas geriau – išnaudoti visas technologijas ar tobulinti senas technologijas? Laikas parodys jau pakankamai greitai.