Elektrinių transporto priemonių pardavimai auga ir stabiliai keičia benzinu ir dyzelinu varomų automobilių pardavimų kiekius. Pasižiūrėjus į atskirų prekių ženklų pardavimo rekordus ar net į atskiras šalis, bendras vaizdas – ganėtinai aiškus. Žvelgiant į pasaulinius pardavimus, viskas įgauna perspektyvą – pirmauja viena šalis.
Viena vertus, Kinijos užduotis paprasta – tai didžiulė šalis su daugybe automobilius įsigyti norinčių gyventojų. Ji taip pat turi didžiausią automobilių pramonę pasaulyje, todėl natūralu, kad šalis parduoda daugiausiai transporto priemonių iš visų. Tačiau būtent perėjimas prie elektromobilių rodo nemažėjantį augimą, todėl Kinija tapo greičiausiai pasaulyje pritaikiusi elektra varomas transporto priemones.
Per pirmuosius 3 šių metų mėnesius visame pasaulyje buvo parduota 2,55 mln. elektrifikuotų transporto priemonių - tai yra baterijomis varomi automobiliai ir įkraunami hibridai. Iš šio skaičiaus tik 30 proc. buvo įkraunamos hibridinės transporto priemonės, kas atitinka jų mažėjimo tendenciją. Kinijos rinkai teko 59 proc. visų pasaulinių pardavimų – beveik du trečdaliai visų elektrifikuotų transporto priemonių buvo parduotos Kinijoje.
Nepaisant to, kad Kinija nebesiūlo subsidijų elektromobiliams, jų pardavimai išaugo 25 proc., lyginant su tuo pačiu laikotarpiu prieš metus. Tuo tarpu pasaulinis augimas siekia 26 proc. per metus. Kinija taip pat padidino savo elektromobilių eksportą, lyginant su praėjusiais metais – iš Kinijos į kitas rinkas iš viso buvo išsiųsta 217 000 elektromobilių. BYD pirmauja eksporto augime – į kitas šalis parduota beveik 39 000 elektrinių transporto priemonių, o tai yra 14 kartų daugiau nei praėjusiais metais.
Bendra elektromobilių tendencija vis auga ir elektrinės transporto priemonės sudaro didėjančią visame pasaulyje parduodamų transporto priemonių dalį. Kinijoje šis skaičius siekia 28 proc. ir ją lenkia tik Norvegija su 71 proc. Likusiame pasaulyje padėtis taip pat gerėja – JAV pirmąjį ketvirtį 8 proc. visų parduotų automobilių buvo elektriniai, Vokietijoje – 18 proc. Stebėtina, bet tik 3 proc. Japonijoje parduotų automobilių per pirmuosius tris šių metų mėnesius buvo elektriniai.
Kiniškų elektromobilių pardavimų dalis pasaulio rinkose auga ir tai neturėtų kelti nuostabos. Tai yra lyg žadintuvo signalas JAV ir Europos automobilių gamintojams ir jei jie jį praleis – vietos jiems tiesiog nebeliks. Pateikiamas argumentas, kad Kinijos įmonės žaidžia nesąžiningą žaidimą, nes Kinijos vyriausybė jas labai subsidijuoja, kad galėtų pigiau parduoti jų automobilius. Tiesa ta, kad visi automobilių gamintojai yra vienaip ar kitaip subsidijuojami ir galų gale – klientai nori patikimų ir įperkamų elektromobilių, o lojalumas prekės ženklui pereina į antrą planą.