Vien vandens garus išmetantys sunkvežimiai su vandenilio kuro elementais bus svarbi „Volvo Trucks“ nulinės emisijos gaminių pasiūlos dalis. Dabar tokios transporto priemonės pasiekė svarbų etapą – pradedami bandymai bendro naudojimo keliuose, rašoma pranešime žiniasklaidai.
Praėjusiais metais „Volvo Trucks“ pirmą kartą pademonstravo savo vandeniliu varomus elektrinius sunkvežimius. Šie nulinės emisijos sunkvežimiai naudoja vandenilio kuro elementus elektros energijos gamybai ir gali nuvažiuoti didelius atstumus, todėl yra tinkami ilgesnėms transporto užduotims.
Sunkvežimiai pirmą kartą išbandyti bendrojo naudojimo keliuose. Ir ne bet kokiuose keliuose. Siekiant pačių sudėtingiausių sąlygų, bandymai buvo atlikti Švedijos šiaurėje – virš poliarinio rato, itin šalto klimato sąlygomis.
„Sunkvežimiai dirba septynias dienas per savaitę ir bet kokiu oru. Atšiaurios sąlygos šiaurės Švedijos keliuose, ledas, vėjas ir daug sniego sukuria idealią aplinką bandymams, – sako Helena Alsiö, „Volvo Trucks“ jėgos agregatų viceprezidentė. – Džiaugiuosi galėdama pasakyti, kad testai vyksta gerai ir jie patvirtina bandymus, kuriuos anksčiau atlikome skaitmeninio modeliavimo būdu bei uždaroje trasoje netoli Geteborgo.“
Vandeniliu varomi elektriniai sunkvežimiai bus tinkami ilgesniems atstumams, ypač tais atvejais, kai nėra galimybės naudotis vien baterijose kaupiama elektros energija - pavyzdžiui, retai apgyvendintose vietovėse, kuriose nėra įkrovimo infrastruktūros.
Prekyboje – antroje šio dešimtmečio pusėje
Šiuo metu „Volvo“ siūlo plačiausią pramonėje elektrinių sunkvežimių gamą su šešiais serijinės gamybos modeliais, pritaikytais įvairioms regioninio transporto užduotims.
Vandeniliu varomus elektrinius sunkvežimius bus galima įsigyti antroje šio dešimtmečio pusėje. Kelerius metus iki oficialios prekybos pradžios juos išbandys įvairūs vežėjai.
Siekdama paspartinti vystymą, „Volvo Group" suvienijo jėgas su „Daimler“, kad sukurtų ir pagamintų kuro elementų sistemas, pritaikytas sunkiasvorėms transporto priemonėms.