Visame pasaulyje vis labiau populiarėja elektrinės transporto priemonės, o tai atsispindi ir pardavimų ataskaitose. Siekiant didinti pardavimus, JAV elektromobilių milžinė „Tesla“ šiemet taiko itin agresyvią pardavimų strategiją ir šiemet jau kelis kartus mažino kai kurių modelių kainas.
Elono Musko valdoma bendrovė dar metų pradžioje sumažino savo elektrinių automobilių kainas ne tik JAV ir Kinijoje, bet ir Europos rinkoje. Praėjus keletui mėnesių – „Tesla“ ir vėl paskelbė apie kainų mažinimą, o analogiškas veiksmas atliktas ir dar kartą.
Dar prieš keletą dienų rašėme, jog „Tesla“ ir vėl sumažino kai kurių savo elektromobilių kainas, tačiau seka priešingos naujienos. Gamintojas nusprendė padidinti „Model X“ ir „Model S“ modelių kainas, o šuolis siekia maždaug 2 270 eurų. Tokie bendrovės veiksmai turėtų sukelti tikrą galvos skausmą būsimiems pirkėjams.
Nuolatinis „Tesla“ kainų mažinimas, o vėliau ir jų didinimas, gali sudaryti nepatogumų pirkėjams. Niekam ne paslaptis, jog mažėjant kainoms – pardavimai auga, o joms pakilus – mažėja. Tačiau JAV elektromobilių milžinė tokius veiksmus atlieka itin dažnai, todėl sunku nuspėti kada yra palankus metas pirkti jų produkciją. Neaišku ir ar nusipirkus vėliau neteks gailėtis.
Didžiausia problema, kad „Tesla“ kainų politiką stebi ne tik potencialūs pirkėjai, bet ir kiti gamintojai, kurie ketina pasekti bendrovės pavyzdžiu. „Ford“ generalinis direktorius Jimas Farley prasitarė, kad kiti gamintojai netrukus gali pasekti „Tesla“ pavyzdžių, o šią bendrovę įvardino kaip „dinaminės kainodaros pradininkę“.
Tiesa, jei kainos ir toliau taip svyruos – potencialūs pirkėjai gali pradėti žvalgytis į kitų gamintojų produktus. Veikiausiai niekas nenorėtų įsigyti automobilio, kuris po savaitės jau bus parduodamas už ženkliai mažesnę kainą, o dar po savaitės – už gerokai didesnę. Tokia beatodairiška kainodara naikina ir naudotų transporto priemonių vertę, todėl dar labiau atbaido klientus.
Ekspertai pastebi, jog toks „Tesla“ automobilių kainų svyravimas gali būti susijęs ir su mažėjančiomis pelno maržomis, o taip pat ir krintančia akcijų kaina. Teigiama, kad JAV elektromobilių gamintojas siekia pritraukti kuo daugiau dėmesio, o toks nepastovumas, neabejotinai, pelno ne tik žiniasklaidos, bet ir papildomo pirkėjų dėmesio.