Grupė JAV valstijų prokurorų paragino atšaukti „Hyundai“ ir „Kia“ automobilius, kurie, jų teigimu, yra nesaugūs, nes juos pernelyg lengva pavogti, rašo CNN.
17-os valstijų generalinių prokurorų paragino atšaukti automobilius „po to, kai bendrovės ir toliau nesiėmė tinkamų priemonių, kad išspręstų nerimą keliantį jų transporto priemonių vagysčių klausimą“, sakoma koalicijai vadovaujančio Kalifornijos generalinio prokuroro Robo Bontos pranešime.
Laiške JAV Nacionalinei greitkelių eismo saugumo administracijai (NGESA) prokurorai prašė atšaukti „nesaugius“ 2011-2022 m. pagamintus „Hyundai“ ir „Kia“ automobilius, kurių užvedimo jungikliai lengvai apeinami, o dėl to, kad nėra variklio imobilizatorių, automobiliai tampa lengvu grobiu vagims.
Aptariamos 2015-2019 m. „Hyundai“ ir „Kia“ transporto priemonės, tokios kaip „Hyundai Santa Fe“ ir „Tucson“ bei „Kia Forte“ ir „Sportage“, kai jose įrengti raktiniai užvedimo įtaisai, priešingai nei automobiliuose, kuriems užvesti reikia tik paspausti mygtuką, yra maždaug dvigubai dažniau vagiamos nei kitos panašaus amžiaus transporto priemonės.
Daugelyje šių transporto priemonių nėra kai kurių pagrindinių automobilių vagysčių prevencijos technologijų, kurios buvo įdiegtos daugumoje kitų transporto priemonių, net ir pagamintų tais pačiais metais, teigia Kelių eismo nuostolių duomenų institutas, stebintis draudimo statistiką.
NGESA atsakė, kad tai nėra tas pagrindas, kuriuo remiantis agentūra galėtų reikalauti automobilių atšaukimo.
„Šis konkretus klausimas susijęs su tyčiniais nusikalstamais veiksmais, priklausančiais teisėsaugos institucijų kompetencijai“, – teigiama Greitkelių eismo saugumo administracijos pareiškime.
Minėti automobilių modeliai tapo virusiniais tapusių vaizdo įrašų, plintančių socialiniuose tinkluose, objektu – vagys filmavo save ir kitus vagiančius „Hyundai“ ir „Kia“ automobilius.
Kai kuriose JAV dalyse problema tapo tokia didelė, kad kai kurios draudimo bendrovės atsisakė sudaryti naujus šių „Hyundai“ ir „Kia“ modelių draudimo polisus tose vietose, kur vagystės tapo itin dažnos, rašo CNN.
Šiuose modeliuose nėra elektroninių imobilizatorių, kurie priklauso nuo automobilyje ir raktelyje esančių kompiuterinių lustų, kurie bendrauja tarpusavyje ir patvirtina, kad raktelis priklauso būtent tai transporto priemonei. Neturint tinkamo rakto, imobilizatorius turėtų būtent taip ir veikti – neleisti automobiliui važiuoti.
„Hyundai“ ir „Kia“ paskelbė, kad pradės savanoriškas techninės priežiūros kampanijas, kurių metu bus siūlomi programinės įrangos atnaujinimai tam tikriems automobiliams su šia užvedimo sistemos spraga. Deja, tačiau tai yra nepakankamas atsakas į problemą ir tinkamai neišsprendžia saugumo problemų, su kuriomis susiduria transporto priemonių savininkai ir visuomenė“ , – teigiama prokurorų laiške.
Penktadienį paskelbtame pareiškime „Hyundai“ teigė, kad yra „įsipareigojusi užtikrinti savo produktų kokybę ir vientisumą“.
„Šiuo metu JAV keliuose važinėjančių „Hyundai“ transporto priemonių pogrupyje – daugiausia „bazinės komplektacijos“ arba pradinio lygio modeliuose – nėra įrengti užvedimo mygtukai ir imobilizavimo nuo vagystės įtaisai“ , – sakė „Hyundai“ .
„Svarbu paaiškinti, kad variklio imobilizatorius yra apsaugos nuo vagystės įtaisas ir šie automobiliai visiškai atitinka federalinius apsaugos nuo vagystės reikalavimus. Vagys atrado specialų būdą, kaip apeiti transporto priemonių apsaugos funkcijas, o tada dokumentavo ir reklamavo savo triukus „TikTok“ ir kituose socialinės žiniasklaidos kanaluose“, – teigė automobilių gamintojas.
Įmonė toliau teigė, kad ėmėsi visapusiškų veiksmų, siekdama padėti klientams. Šie veiksmai iš dalies apima tai, kad nuo 2021 m. lapkričio mėn. visose transporto priemonėse standartizavo variklio imobilizatorius ir dviem mėnesiais anksčiau, nei planuota, įdiegė programinės įrangos atnaujinimą, kad „užkirstų kelią atitinkamam vagystės būdui“.
„Kia“ pridūrė, kad „toliau nemokamai diegs patobulintą saugumo programinės įrangos atnaujinimą, kad būtų apribotas neteisėtas transporto priemonių užvedimo sistemų veikimas, taip pat nukentėjusiems savininkams nemokamai suteiks vairo užraktus“.
„Iki šiol „Kia“ susisiekė su daugiau nei dviem milijonais „Kia“ automobilių savininkų ir lizingo gavėjų, kad praneštų apie galimybę atnaujinti programinę įrangą, ir daugiau nei 165 000 reikalavimus atitinkančių klientų jau įdiegė atnaujinimą“, – sakė automobilių gamintojas.