Europos Sąjungos planai uždrausti vidaus degimo varikliais aprūpintų automobilių prekybą jau nuo 2035 metų buvo atsidūrę nežinioje. Nors toks įstatymas turėjo būti patvirtintas, tačiau vokiečiai sukūrė tikrą dramą, kuri neseniai buvo išspręsta, o sprendimas – priimtas.
Priėmę sprendimus dėl vidaus degimo variklių – veiksmai Europoje nesustoja. Europos Parlamentas pasiekė preliminarų susitarimą, kuris išspręs didžiausią elektromobilių problemą – tai yra jų įkrovimas. Pranešama, jog pasiektas nutarimas nurodo, jog iki 2026 metų TEN-T tinkle, kas 60 kilometrų, turės būti įrengtos įkrovimo stotelės. Tiems, kurie nežino, TEN-T yra ambicingas ES transporto tinklo projektas, apimantis greitkelius, kelius, uostus ir traukinius, jungiančius visas Senojo žemyno dalis.
Pranešama, jog Taryba ir Parlamentas nusprendė, kad kiekviena įkrovimo stotelė turėtų pasiūlyti bent 400 kW įkrovimo galią ir iki 2028 metais ji turėtų būti padidinta iki 600 kW. Verta pastebėti, jog naujame nutarime išskiriamos ir sunkvežimiams bei autobusams skirtos įkrovimo stotelės. Pastarosios turėtų būti įrengtos kas 120 km ir iki 2028 metų būtų pusėje pagrindinių Europos Sąjungos kelių. Įkrovimo galia svyruoja nuo 1 400 kW iki 2 800 kW. Pažymima, jog išimtys bus taikomos saloms bei kaimo vietovėms, kuriose nėra daug kelių, o ir eismas ne toks intensyvus.
Naujausiame nutarime įtraukti ir planai, kurie būtų susiję su vandenilio stotelėmis. Europos Taryba ir Parlamentas susitarė, kad iki 2031 metų vandenilio stotys būtų įrengtos kas 200 kilometrų ir tik pagrindiniame TEN-T tinkle.
Verta paminėti ir tai, jog tai vis dar yra preliminarus sprendimas ir jį turi patvirtinti visų 27 Europos Sąjungos valstybių narių komitetas prieš pradedant įgyvendinti planą. Dėl to savo žodį tars ir Transporto ir turizmo komitetas.