Remiantis reprezentatyvia vasario mėnesį „Norstat“ atlikta apklausa, beveik pusę (44 proc.) vairuotojų labiausiai erzina keleivio komentarai apie vairavimą, manevravimą ir kelio pasirinkimą.
Asociatyvi „Pixabay“ nuotr.
Bendrovės „Moller Auto“ užsakymu atlikta apklausa atskleidė, kad penktadalį (21 proc.) vairuotojų erzina, kai šalia sėdintis keleivis staiga išblaško dėmesį ir tenka atitraukti akis nuo kelio. 7 proc. apklausoje dalyvavusių vairuotojų taip pat trikdo muzikos perjungimas, garso ir kondicionieriaus reguliavimas, 6 proc. – nuolatinis keleivio šnekėjimas, kuris trukdo susikaupti, o 3 proc. – kai šalia sėdintis žmogus valgo. Tuo tarpu 19 proc. respondentų nurodė, kad nėra tokio keleivio elgesio, kuris juos erzintų ar trikdytų.
„Saugiam vairavimui įtakos turi daugybė veiksnių, tai patvirtina ir apklausos rezultatai. Be automobilio techninės įrangos bei būklės svarbų vaidmenį taip pat atlieka ir keleivių elgesys. Dėl šios priežasties keleiviams reikėtų ne tik paisyti vairuotojo prašymų, bet ir patiems įsitikinti, ar sėdinčiajam už vairo kas nors netrukdo vairuoti saugiai. Juk tokiu būdu užtikrinamas ne tik vairuotojo, bet ir paties keleivio saugumas kelyje“, – komentuoja Izida Gerkena, bendrovės „Moller Auto“ vyriausioji veiklos vadovė Baltijos šalyse.
Anot jos, kai vairuotojo dėmesį atitraukia netinkamas keleivių elgesys, itin svarbus vaidmuo tenka būtent automobilio saugos sistemoms – jos gali greitai reaguoti ir išgelbėti vairuotoją nuo nelaimingo atsitikimo.
„Automobilių saugos sistemų reikšmingumą rodo ir tai, kad automobilių gamintojai su sauga susijusią įrangą laiko vienu svarbiausių savo prioritetų. Pastebėjome, kad ir gyventojai ieško automobilių su papildoma įranga bei įvairiais sprendimais, kurie vairavimą padarytų patogesnį ir saugesnį, net kai įvairūs aplinkos veiksniai trukdo susikaupti kelyje“, – teigia I. Gerkena.
Tarp paklausiausių automobilių saugos sprendimų: adaptyvioji kruizo kontrolė, aklosios zonos stebėjimo sistema, parkavimo jutikliai, 360 laipsnių galinio vaizdo kameros, sistemos, padedančios automobiliui automatiškai išlikti savo eismo juostoje, taip pat teikiančios papildomą pagalbą vairuotojui.
Ta pati tendencija pastebima ne tik naujų, bet naudotų automobilių rinkoje. Pirkėjai, įsigydami naudotą transporto priemonę, daug dėmesio skiria su saugumu susijusiai įrangai, todėl kartais renkasi senesnį modelį su geresne įranga, o ne naujesnį automobilį su mažiau galimybių.
„Be saugos sprendimų automobilių pramonė šiuo metu daugiausia dėmesio skiria įvairioms autonominio vairavimo sistemoms, kurios ateityje atliks svarbų vaidmenį keičiant vairuotojų įpročius. Tikimasi, kad artimiausiu laikotarpiu šie sprendimai sumažins vairuotojų klaidų kelyje skaičių, padės laikytis leistino greičio ir pan.“, – dalijasi prognozėmis I. Gerkena.
„Norstat“ ir „Moller Auto“ apklausoje vasario mėnesį dalyvavo 1000 šalies gyventojų nuo 18 iki 74 m. amžiaus.