Elektromobilių įkrovimas yra viena didžiausių priežasčių, kodėl kai kurie į tokias transporto priemones žiūri itin skeptiškai. Daugelis gamintojų kuria technologinius sprendimus, kurie leistų paspartinti įkrovimą, o „Hyundai“ pademonstravo kiek kitokį sprendimą.
Pietų Korėjos milžinė „Hyundai“ pademonstravo robotą, kuris gali pilnai pasirūpinti elektrinių automobilių įkrovimu, o vairuotojams tereikia atvažiuoti prie tokių įkrovimo stočių ir įjungti autonominio parkavimosi galimybę. Naujasis ACR sprendimas geba dirbti įvairiomis oro sąlygomis bei gali padėti sutaupyti vairuotojams nemažai laiko.
ACR atrodo kaip milžiniškas vežimėlis su pritvirtinta rankena, tačiau nepaisant gana paprastos išvaizdos, pats sprendimas yra ganėtinai sudėtingas. Inžinierių komandai prireikė beveik metų, kad CGI prototipo pavyktų nukeliauti iki darbinio įrenginio, kuris dabar buvo išbandytas ir įvertintas specialiai pastatytoje EV įkrovimo stotyje.
Kaip galima matyti gamintojo pateiktame vaizdo įraše, automobilio vairuotojui tereikia įjungti autonominio parkavimo galimybę, o transporto priemonei atsidūrus tam skirtoje vietoje – ACR robotas perima kontrolę. Šiuo konkrečiu atveju, „Hyundai Ioniq 6“ kontrolė buvo perimta roboto, kuris atidarė įkrovimo prievadą, o tuomet tiesiog įkišo įkrovimo kabelį ir pradėjo krovimą.
Verta pastebėti ir tai, jo „Hyundai“ sukurtas sprendimas informuoja ir aplinkinius apie vykstantį įkrovimą. Tokiu būdu apsaugomas automobilis, o taip pat ir įkrovimo laidai. Baigus įkrovimą – robotas atjungia laidą, o transporto priemonės savininkas gauna pranešimą apie sėkmingai atliktą įkrovimą.
Akivaizdu, kad tai yra ganėtinai paprastas ir efektyvus sprendimas, nors daugumai elektromobilių vairuotojų nekyla problemų dėl transporto priemonės įkrovimo. Tiesa, toks technologinis sprendimas galėtų palengvinti neįgalių vairuotojų keliones su elektriniais automobiliais. Ir nors tokie vairuotojai gali turėti bet kokį EV, pritaikytą jų poreikiams, bet, deja, to negalima pasakyti apie įkrovimo stoteles. Turėdami tokį automatinį įkroviklį, visas procesas tikrai taptų prieinamas daugeliui žmonių.
Kitas naudojimo atvejis yra kelių automobilių garažas ar net automobilių stovėjimo aikštelė, kurioje yra tik vienas įkroviklis. Tokiu atveju vairuotojai galėtų palikti savo transporto priemones ir palikti įkrovimo rūpesčius robotams. ACR galėtų pasirūpinti, kad visi elektromobiliai būtų sėkmingai įkrauti. Tai būtų geras sprendimas biurų ir gamyklų pastatams, kuriuose nereikėtų papildomai montuoti kelių įkroviklių, o užtektų turėti tiesiog vieną.
Pranešama, jog šį sprendimą „Hyundai“ ketina pademonstruoti jau kitą savaitę prasidedančioje „Seoul Mobility Show 2023“ parodoje. Vertėtų pastebėti, kad panašus sprendimas nėra pirmasis, nes dar 2015 metais panašaus roboto prototipą buvo pademonstravusi ir „Tesla“, tačiau masinės gamybos toks produktas taip ir nepasiekė.