Automobilių rinka keičiasi. Visame pasaulyje vis labiau populiarėja elektrinės transporto priemonės, o tai atsispindi ir pardavimų ataskaitose. Vienas populiariausių elektromobilių gamintojų – „Tesla“. Tačiau ši bendrovė neseniai sulaukė vieno iš įkūrėjų kirčio.
JAV elektromobilių milžinė „Tesla“ pastaruosius metus daug dėmesio skiria autonominio vairavimo galimybėms tobulinti. Dabartinis kompanijos vadovas Elonas Muskas neslepia didelių ambicijų ir tikisi, kad „Teslai“ pavyks jas įgyvendinti. Tačiau visiškai kitokią nuomonę apie tai turi vienas iš „Tesla“ pradininkų Martinas Eberhardas.
Kalbėdamas apie elektromobilius ir autonominio vairavimo galimybes „Tesla“ įkūrėjas buvo ganėtinai kategoriškas. M. Eberhardas sukritikavo ne tik savo buvusią kompaniją, bet ir visą elektromobilių rinką.
„Manyčiau, kad mums reikėtų atsikratyti to mąstymo, jog autonominis vairavimas yra susijęs su elektromobiliais. Tai yra du atskiri dalykai. Tikrai taip. Ką norėčiau matyti, tai kad žmonės galvotų apie automobilius, kuriuos galima vairuoti“, – kalbėjo „Tesla“ įkūrėjas.
M. Eberhardas „Tesla“ kompanijoje darbavosi iki 2007 metų, o tuomet buvo nušalintas dabartinio generalinio direktoriaus E. Musko. Naujausias „Tesla“ įkūrėjo interviu atskleidžia ir tai, jog jo požiūris nuo dabartinio kompanijos vadovo skiriasi kaip diena ir naktis. Jis itin skambiai pasisakė ir apie „Tesla“ elektromobiliuose naudojamus autonominio vairavimo sprendimus.
„Nepamirškite, kad visų šitų FSD, autopiloto nesąmonės – viso to nebuvo, kai aš ten buvau. Atsikeldavau ir visiškai apie tai negalvodavau. Tai nutiko vėliau. Tokiems dalykams reikėjo gerokai didesnio biudžeto nei mūsų. Manau, jog yra neteisinga galvoti, kad automobiliai yra programinės įrangos platformos kaip „iPhone“ ar kažkas panašaus. Nieko panašaus“, – tikino M. Eberhardas.
Tiesa, vėliau jis pažymėjo, kad nors ir vertina „į saugumą orientuotas sistemas“, pvz., pagalbos vairuotojui funkcijas, jis „nėra didelis savarankiškai vairuojančių automobilių gerbėjas“. M. Eberhardas sakė, kad E. Muskas jau tuomet buvo susižavėjęs savarankiškai važiuojančiais automobiliais ir įvardijo tai kaip vieną didžiausių susirūpinimą keliančių „Tesla“ savybių šiuo metu.
Priminsime, kad iki 2007 metų, kuomet M. Eberhardas buvo nušalintas nuo „Tesla“ veiklos, bendrovė dar nebuvo pristačiusi nei vieno automobilio. Tuomet buvo kuriamas „Tesla Roadster“, kuriam buvo planuojama panaudoti „Lotus Elise“ modelio pagrindą.