Automobilių rinkoje per pastaruosius keletą metų įvyko nemažai pokyčių. Vis daugiau populiarumo sulaukia elektromobiliai, o daugelis gamintojų jau dabar orientuojasi būtent į tokius automobilius. Žinoma, vis labiau populiarėja ir Kinijos bendrovės, kurios savo produktus atgabena ir į Europą.
Daugelis Kinijos automobilių gamintojų vis rimčiau žiūri į Europos rinką, o tam įtakos turi ne tik didelis susidomėjimas elektromobiliais, tačiau ir mažėjantys pardavimai vietinėje rinkoje. Kinijos gamintoja „Nio“ jau kitąmet planuoja pradėti naujos gamyklos statybą, kurioje būtų gaminami nebrangūs elektromobiliai.
Šaltinių teigimu, „Nio“ ketina pristatyti naują prekės ženklą, kuris būtų orientuotas į Europos rinką bei galėtų pasiūlyti nebrangius elektrinius automobilius. Įdomu tai, jog pagrindinė tokios plėtros į Senąjį Žemyną priežastis – gerokai sumažėjas susidomėjimas vietinėje rinkoje. Pasibaigus valstybės taikomoms subsidijoms, Kinijoje krito ir elektromobilių pardavimai, o didieji gamintojai priversti ieškoti alternatyvių sprendimų.
Skelbiama, jog naujoji gamykla bus pastatyta Chuzhou mieste, rytinėje Kinijos Anhujaus provincijoje. Šaltinių teigimu, gamykloje bus gaminami automobiliai, sukurti pagal projektą „Firefly“, kuriuos „Nio“ nori eksportuoti į Europą. Verta pastebėti, jog Kinijos automobilių gamintoja tokį planą turi jau kuris laikas.
Nors toks „Nio“ sprendimas turėtų patikti potencialiems elektromobilių pirkėjams, tačiau didieji Europos gamintojai jau dabar įžvelgia grėsmę. „Stellantis“ vadovas Carlosas Tavaresas atkreipė dėmesį į kryžkelę, kurioje atsidūrė europietiškos bendrovės, konkurencinėje kovoje su Kinijos gamintojais.
„Stellantis“ vadovo įsitikinimu, politikai turi rasti atsakymą į Kinijos automobilių gamintojų plėtrą regione, kitu atveju tai bus „pralaimėta dvikova“. Jis įžvelgia didžiulę grėsmę ir pateikė savo prognozę. Portugalas pastebėjo, jog dėl itin augančio kiniškų automobilių populiarumo, Europos bendrovės jau netrukus gali būti priverstos mažinti gamybos apimtis.
„Kainų skirtumas tarp europietiškų ir kiniškų transporto priemonių yra milžiniškas. Jeigu artimiausiu metu niekas nepasikeis, tuomet viduriniosios klasės vartotojai masiškai persės prie kiniškų automobilių. Žmonių perkamoji galia Europoje pastebimai mažėja“, – pastebi C. Tavaresas.
Pastebima ir tai, jog dėl Europoje veikiančio reguliavimo, regione pagaminti elektriniai automobiliai yra maždaug 40 proc. brangesni nei analogiškos transporto priemonės, gaminamos Kinijoje. C. Tavaresas dabartinę situaciją automobilių industrijoje palygino su saulės baterijų rinka, kuomet europiečiai pralaimėjo konkurencinę kovą kinams. Jo teigimu, Europos Sąjunga privalo priimti sprendimus nedelsiant.