Vokietijos automobilių koncernas BMW praėjusiais metais visame pasaulyje pardavė beveik 2,4 mln. transporto priemonių ir išsaugojo lyderio pozicijas premium modelių segmente. Ypatingai šoktelėjo tik elektra varomų BMW ir „Mini“ pardavimai – jie viršijo 215 tūkst. vnt., ir tai yra 107,7% daugiau nei užpernai. Rekordinius metus koncernas fiksavo ir Lietuvoje.
Gamintojo nuotr.
„Mūsų stipri produktų įvairovė yra geriausias atsakas į sudėtingą verslo aplinką – tai leido mums 2022 m. daugiau nei dvigubai padidinti tik elektra varomų transporto priemonių pardavimus", – sakė „BMW AG" valdybos narys Pieteris Nota. – „Esame įsitikinę, kad šią sėkmę pratęsime ir 2023 m., nes sulaukiame daug užsakymų mūsų modeliams su elektros varikliu", – pridūrė P. Nota.
Kaip nurodo koncernas, praėjusiais metais dėl iššūkių, kuriuos kėlė trūkinėjusios tiekimo grandinės, pandemija Kinijoje ir Rusijos karas Ukrainoje, klientams pristatytų BMW, „Mini“ ir „Rolls-Royce" modelių skaičius buvo nežymiai mažesnis – 4,8 procento. Didžiausias poveikis buvo juntamas pirmąjį pusmetį, tačiau antrąjį 2022 m. pusmetį pardavimai vis labiau didėjo. O ketvirtąjį metų ketvirtį „BMW Group" klientams pristatė net 651 798 transporto priemonę – +10,6 proc. daugiau nei 2021 m. paskutinįjį ketvirtį.
Optimistiškai „BMW Group" žvelgia ir į ateinančius metus – tikisi pelningo augimo ir tolimesnio elektromobilių pardavimo augimo. Grupė siekia, kad 2023 m. jau 15 proc. visų parduotų automobilių sudarytų visiškai elektrinės transporto priemonės. Prie augimo prisidėti turėtų ir stiprinama elektromobilių pasiūla – šiemet turėtų debiutuoti naujas modelis „BMW i5“.
Išskirtinio dėmesio sulaukė elektrifikuoti modeliai
Koncernas nurodo, kad bendras visų elektrifikuotų BMW modelių pardavimų skaičius (įskaitant ir iš tinklo įkraunamas hibridines versijas) augo 35,6% ir perkopė 372 tūkst. vienetų. Daugiau pernai parduota ir BMW markės motociklų – per 202 tūkst. vnt. (+4,4 proc.), o prie to prisidėjo ir populiarumo sulaukęs tik elektra varomas „BMW CE 04“ dviratis modelis.
Daugiau koncernas pardavė ir elektrifikuotų „Mini“ markės modelių – jų pardavimai didėjo 14,3% iki beveik 61 tūkstančio. Populiariausiu 2022 m. buvo tik elektra varomas „Mini Cooper SE“, kurių parduota virš 43 tūkstančių.
Augo praėjusiais metais ir koncernui priklausančio prabangių automobilių prekės ženklo „Rolls-Royce“ pardavimai. Šių modelių klientams pristatyta per 6 tūkstančius. Tai – 7,8 proc. daugiau nei 2021 ir daugiausia per visą 118 m. „Rolls-Royce“ prekės ženklo veiklos istoriją.
Lietuvoje – geriausi metai istorijoje
Įgaliotoji BMW atstovė Lietuvoje „Krasta Auto“ taip pat skaičiuoja rekordinius metus – klientams pristatyta net 1351 transporto priemonė. Didžiausią dalį sudarė BMW markės automobiliai, kurių parduota 1081. „Mini“ modelių parduota 74, o „BMW Motorrad“ motociklų – 196 vienetai.
„Praėjusius metus vertiname kaip labai sėkmingos, o prie to labiausiai prisidėjo augantys automobilio nuomos verslų poreikiai – operatoriai iš savo klientų jautė poreikį siūlyti daugiau premium segmento modelių. Todėl pernai „Krasta Auto“ sudarė rekordinį sandorį su „CityBee“ ir „MyBee“ – šioms automobilių nuomos platformoms pristatyta net 400 įvairių BMW modelių. Dešimtys BMW parduoti ir „Sixt“ bei „We Fleet“, – sakė M. Daujotas.
Jis teigia, kad 2022 m. kelissyk išaugo ir elektromobilių pardavimai. BMW elektromobilių pernai parduota 41 vnt. (užpernai – 15), o „Mini“ – 38 vnt. (2021 m. – 10 vnt.). Tuo tarpu tarp „BMW Motorrad“ modelių buvo itin populiarus elektros variklį turintis motoroleris „BMW CE 04“ – jų klientams pristatyta 11 vnt.
„Elektra varomų transporto priemonių pardavimai galėjo būti ir dar geresni, tačiau juos ribojo tiekimo galimybės“, – sako BMW prekės ženklo vadovas Lietuvoje.
Kalbėdamas apie šiuos metus, M. Daujotas tikisi, kad jie bus geri, nors ir ne tokie rekordiniai, kaip 2022-ieji. „Šiuos metus planuojame atsargiau ir nuosaikiau, nes Lietuvos verslai su šiokiu tokiu vėlavimu reaguoja į pristojusias Vakarų rinkas. Matome, kad įmonės automobilių parkus papildo mažesniu automobilių kiekiu, bet dažniau, taip apsisaugodamos nuo papildomų rizikų ir galėdamos lanksčiau reaguoti į rinkoje esančią situaciją. Pavyzdžiui, perka iškart ne 100 automobilių, o dukart – po 50. Prognozuočiau, kad šie metai pagal pardavimus turėtų būti panašūs į 2021 m. ar priešpandeminius 2019 m.“, – sako M. Daujotas.
Iš kitos pusės, M. Daujotas tikisi, kad geresnius rezultatus šiemet demonstruos prabangesnių BMW modelių kategorija, nes bus atnaujinti populiarūs modeliai, bei elektromobilių pardavimai – dėl augančios pasiūlos ir spartinamos elektromobilių gamybos.
„Šiemet BMW išleis atnaujintus „X5“ ir „X6“ visureigius ir naują, verslo klientų itin mėgstamą 5-tą seriją. Tuo tarpu elektromobilių pasiūlą papildys pirmasis „BMW i5“. Koncernas plečia ir kitų elektra varomų modelių gamybą, nes jų paklausa yra didelė. Tad šiemet galėsime klientams pasiūlyti ir daugiau „i4“, „i7“, „iX1“, „iX3“ ir „iX“ su didesnės talpos baterija modelių“, – sako M. Daujotas.