Visam pasauliui ieškant geriausio sprendimo nulinės taršos klausimu – Kinijoje demonstruojami jau veikiantys sprendimai. Kuomet daugelis bendrovių kuria elektrines transporto priemones, šioje šalyje pademonstruotas kiek kitoks sprendimas, kuriame panaudotas vandenilis.
Kinijoje pademonstruotas vandeniliu varomas traukinys, kuris gali pasiekti 160 km/h greitį, o tai jam iškart pelnė ir greičiausio tokio tipo traukinio titulą. Šį nulinės taršos šedevrą sukūrė didžiausias pasaulyje geležinkelių transporto pramonės gamintojas CRRC, o taip pat ir „Chengdu Rail Transit“, o jų kūrinys tapo ne tik greičiausiu, bet ir apskritai pirmuoju keleiviniu traukiniu šalyje.
Skelbiama, kad šis traukinys gali įveikti maždaug 600 kilometrus. Be nulinės taršos, kuomet išskiriamas tik vanduo, ši transporto priemonė aprūpinta ir autoniminio vairavimo galimybe, kuri įgalinta 5G ryšio technologijos dėka. Pažymima ir tai, jog šis įrenginys gali ne tik pats pradėti važiavimą, sustoti ar tęsti savo kelionę, bet ir geba grįžti į pradinį tašką. Ir nors Vokietija yra tokių traukinių rinkos lyderė, tačiau pastarųjų modeliai yra kiek lėtesni, nors ir įveikia didesnį atstumą.
Kinijoje pristatytas vandeniliu varomas traukinys gali gabenti 1502 asmenis, o taip pat yra aprūpintas gausybe įvairiausių sensorių bei išmaniųjų stebėjimo sistemų, kurios užtikrina keleivių saugumą. Dar viena įdomi detalė – šiam traukiniui įveikiant 500 kilometrų maršrutą maksimaliu galiu, leistų sumažinti anglies dvideginio emisiją daugiau nei 10 000 kg per metus.
Vokietijoje gaminami vandeniliu varomi traukiniai gali pasiekti 140 km/h greitį, o jų įveikiamas atstumas siekia maždaug 1000 kilometrų. Ir nors vokiečių sprendimas yra 20 km/h lėtesnis, tačiau jo įveikiamas atstumas yra 40 proc. didesnis, lyginant su Kinijoje sukurtu variantu. Verta paminėti ir tai, kad nors Japonija ir Pietų Korėja buvo garsiausios šalys, propaguojančios žaliąjį vandenilį kaip transportavimo sprendimą, Kinija šiuo metu pirmauja pagal faktinį vandenilio degalinių diegimą.
Remiantis „Information Trends“ statistika, pasaulyje yra tik daugiau nei 1000 vandenilio degalinių, o net trečdalis jų įrengta būtent Kinijoje. Ir nors ši šalis kontroliuoja didžiąją dalį ličio baterijų tiekimo grandinės, tačiau patyliukais kuria ir sprendimus, kuriuose naudojamas vandenilis. Net neabejojama, kad ateityje kinai gali pasiūlyti ir daugiau tokių ar panašių technologinių inovacijų.