Elektriniai automobiliai tampa vis populiaresni, o didžioji dauguma gamintojų pradeda skirti vis didesnį dėmesį būtent šių transporto priemonių gamybai. Tačiau esant dabartinei situacijai su elektros tiekimu, tokių automobilių ateitis tampa vis labiau miglota. Bet sprendimą tam turi olandai.
Olandų startuolis „Lightyear“ jau pradėjo pirmojo pasaulyje elektrinio automobilio, kuris energija apsirūpina iš saulės, gamybą. Bendrovė pristatė „Lightyear 0“ modelį, kuris kainuos 250 tūkst. eurų, kuris sulaukė nemažo susidomėjimo. Vos tik pristačius šį modelį, gamintojas sulaukė ir pirmųjų užsakymų, tačiau viskas apsivertė aukštyn kojomis, o dabar buvo paskelbtas netikėtas pranešimas.
„Lightyear“ vadovai, kurie dar lapkritį pristatė šią naujieną, paskelbė, jog „Lightyear 0“ gamyba yra nutraukiama ir šis modelis taip niekada ir nepasieks pirkėjų. Apvalią pinigų sumą kainavęs elektrinis automobilis su saulės baterijomis ant stogo nebebus gaminamas. Tačiau blogas naujienas jau spėjo pakeisti ir geros. Gamintojas žada visus savo pajėgumus skirti „Lightyear 2“ modelio gamybai, kuris yra ne tik pigesnis, bet ir siūlo labai panašias galimybes.
Naujasis „Lightyear“ elektromobilis buvo pademonstruotas Las Vegase vykusioje „CES 2023“ technologijų parodoje, o jo kaina prasidės nuo 40 tūkst. eurų. Las Vegase pristatyti naujiena jau dabar prieinama tiems, kurie nori pateikti išankstinį užsakymą. Pranešama, kad galutinis modelis bus paruoštas 2025 metais ir tuomet prasidės jo masinė gamyba.
Gamintojo teigimu, naujasis „Lightyear 2“ galės pasiūlyti maždaug 800 kilometrų nuvažiuojamą atstumą. Negana to, „Lightyear“ vadovai pareiškė, kad per savo eksploatavimo laiką, šis elektromobilis išmes perpus mažiau CO2, lyginant su įprastiniais elektriniais automobiliais, todėl tai bus mažiausią anglies dvideginio emisiją išskirianti transporto priemonė rinkoje.
Tikėtina, kad „Lightyear 2“ pasiūlys labai panašius sprendimus kaip ir „Lightyear 0“ modelis. Kaip bebūtų, Las Vegase nebuvo atskleistos jokios techninės naujojo elektromobilio savybės. „CES 2023“ parodos metu buvo pažymėta tik tai, jog 2025 metais pasirodantis modelis galės būti įkraunamas gerokai rečiau nei įprastiniai elektriniai automobiliai. To priežastis – ant stogo sumontuotos saulės baterijos, o taip pat ir aerodinaminiai sprendimai.
„Lightyear“ buvo perdarytas taip, kad būtų aerodinamiškesnis ir surinktų kuo daugiau saulės energijos iš plokščių, sumontuotų ant automobilio gaubto, stogo ir bagažinės. Durų rankenos yra viename lygyje su automobilio kėbulu, ratai yra uždaro dizaino, o galinėje dalyje nėra spoilerio, kad būtų sukurtas kuo mažesnis pasipriešinimas.
Gamintojo žadama kaina atrodo intriguojančiai, mat „Lightyear 2“ patenka į tą pačią kainų grupę kaip Vokietijos milžinės sukurtas „Volkswagen ID.3“. Tačiau iki oficialaus šio elektromobilio išleidimo dar liko bent du metai, todėl su išvadomis skubėti neverta ir belieka tik laukti. Žinoma, tie kurie buvo susidomėję pirmuoju bendrovės modeliu – į šias naujienas turėtų žiūrėti ganėtinai skeptiškai, mat, išlieka neaišku ar ir šio elektromobilio neištiks panašus likimas.