Elektriniai automobiliai vairuotojams suteikia nemažai privalumų, o tarp jų būtų galima paminėti ir galimybę prišildyti transporto priemonės vidų dar prieš pradedant kelionę. Tam, dažniausiai pakanka turėti programėlę savo išmaniajame telefone. Tačiau žiemos šaltukas nėra toks džiaugsmingas dalykas, kuomet kalbame apie automobilio įveikiamą atstumą. Daugelis žino, jog šaltuoju metu pasiekti gamintojų nurodomus skaičius – beveik neįmanoma. Bet kokie yra tikrieji praradimai?
Asociatyvi „Pixabay“ nuotr.
Žurnalistai iš Kinijos atliko išsamų daugelio populiarių elektromobilių testą, bandydami išsiaiškinti kiek išties tokios transporto priemonės gali nuvažiuoti žiemos metu ir kiek tie skaičiai skiriasi nuo gamintojo skelbiamų. Nors testuose yra nemažai kiniškų elektromobilių, kurie europiečiams neprieinami, tačiau čia rasime ir nemažai tarptautinių kompanijų produktų, kurie puikiai žinomi ir lietuviams.
Skelbiama, jog testuose buvo naudojami 45 elektriniai automobiliai, o testavimo scenarijus atrodė taip – važinėjama 8-10 laipsnių temperatūroje su maksimalia rekuperacija, 25 °C klimato kontrolė ekonominiu režimu, sezoninės padangos ir ekonomiško vairavimo režimas.
Visi elektromobiliai buvo testuojami trimis scenarijais – 30 km/h greičiu mieste, kuomet įveikiama 100 kilometrų atstumas, 60 km/h ir 100 km/h greitkelyje. Pirmuoju atveju įveikiamas 100, o antruoju – 153 kilometrų atstumas. Vertėtų pastebėti, jog 8 laipsnių temperatūra nėra itin šalta, tačiau to pakanka, kad parodytų realius skirtumus tarp gamintojų pateikiamų skaičių ir daugelio mūsų kasdienybės.
Geriausius rezultatus testuose pademonstravo „BMW i3 eDrive 35L“ modelis, kuris užėmė pirmąją vietą. Skelbiama, jog su šia transporto priemone pavyko įveikti 80,5 proc. atstumo, kurį nurodė gamintojas. Kinijoje atlikto eksperimento metu su šiuo BMW automobiliu buvo įveikti 434 kilometrai. Antroje vietoje atsidūrė „Ford Mustang Mach-e GT“, kurio realus įveikiamas atstumas siekia 79,7 proc. nuo to ką pateikia gamintojas. Trečioje vietoje – „Nio ET5 100kW“ su 79 proc.
Daugeliu atvejų skirtumas tarp 30 ir 60 km/h yra nereikšmingas, nes šildymas kompensuoja padidėjusį aerodinaminį pasipriešinimą. Kaip ir tikėtasi, važiuojant 100 km/h greičiu baterijos apkrova gerokai padidėja, o beveik visi automobiliai įveikia šia distanciją su 20 kWh/100 km, išskyrus „BMW i3 eDrive 35L“, kurio galia buvo įspūdinga ir siekė 18,8 kWh/100 km.
Žvelgiant į bendrus rezultatus, nesunku pastebėti, jog gamintojų pateikiami skaičiai turi bent 20 proc. paklaidą, kuri išauga net iki 40 proc. Bent jau šių testų rezultatu, BMW automobiliai demonstravo tikrai gerus rezultatus, tačiau to paties nebūtų galima pasakyti apie „Geely“ koncernui priklausančius prekinius ženklus – tai „Polestar“ ar „Volvo“.