Elektrinių automobilių rinka sparčiai plečiasi. Daugelis gamintojų jau skelbia savo planus atsisakyti vidaus degimo variklių, tačiau pokyčių sulauks ne tik lengvųjų automobilių rinka. Mes jau matėme ne vieną elektrinį sunkvežimį, o buvęs „Tesla“ vadovas pademonstravo ir dar vieną ateities sprendimą.
Nemažai buvusių „Tesla“ vadovų pasitraukę iš šios bendrovės įkūrė savo įmones, kurios kuria elektrinius automobilius. Tarp tokių vardų patenka „Lucid“, „Proterra“ ar „Xcelerate“. Tačiau ne visi jie pasuka tuo pačiu keliu. Pavyzdžiui, buvęs „Tesla“ gamybos vadovas Kinijoje Johnas Vo pasirinko kiek kitą kelią. Jis įkūrė naują kompaniją, kuris ruošiasi gaminti elektrinius laivus.
„Blue Innovations Group“ įkūrė gamyklą Pinellas parke, Floridoje, o neseniai įvykusioje technologijų parodoje „CES 2023“ pademonstravo ir pirmojo savo produkto prototipą. Kompanijos atstovai pademonstravo „R30“ valties modelį, kurios ilgis siekia 9,1 metro, o ji aprūpinta dviem elektriniais varikliais. Skelbiama, jog abu varikliai suteikia 600 kW galios, o energija gaunama iš 221 kWh baterijos. Negana to, šis laivas turi saulės baterijas, kuri padės įkrauti akumuliatorių. Maksimalus „R30“ modelio greitis sieks maždaug 39 mazgus, kas būtų maždaug 72 km/h.
Buvęs „Tesla“ vadovas neslėpė, jog ketina naudoti kai kurias strategijas, kurių išmoko dirbdamas JAV elektromobilių gamintojo gretose. Nors pirmasis elektrinio laivo modelis kainuos maždaug 300 tūkst. JAV dolerių, tačiau ateityje planuoja pasiūlyti ir daugiau įvairių modelių, kurie būtų gerokai pigesni ir prieinami daugeliui. J. Vo įsitikinęs, jog norint išties padaryti teigiamą poveikį aplinkai – negalima gaminti tokių produktų dešimtimis.
„Norėdami padaryti realų poveikį aplinkai – mes negalime tiesiog pagaminti dešimties elektrinių valčių. Tai turi būti tūkstančiai“, – įsitikinęs „Blue Innovations Group“ įkūrėjas.
Jis taip pat kalbėjo apie struktūriškai integruotos baterijos naudojimą kaip valties rėmo dalį ir planuoja naudoti LFP akumuliatoriaus cheminę medžiagą, kuri turėtų užtikrinti ilgesnį tarnavimo laiką nei NMC ar NCA. „Taigi, tai yra šiek tiek didesnė baterija, kurios energijos tankis yra šiek tiek mažesnis. Mes rasime tam vietos – tai juk valtis.“
Skelbiama, jog šio elektrinio laivo gamyba turėtų prasidėti jau spalio mėnesį, o pirkėjus ji pasieks antrojo 2024 metų ketvirčio metu. Kaip jau minėjome, „R30“ modelis turėtų kainuoti maždaug 300 tūkst. JAV dolerių. Vertėtų paminėti ir tai, jog šis elektrinis laivas galės talpinti iki 12 žmonių, o pilno įkrovimo turėtų pakakti maždaug 8 valandoms.